FOTO – Biciklistička staza bez kraja i bez odgovornih
Izgradnja biciklističke staze koja nema ni početak ni kraj, koštala je najmanje 300.000 evra, a niko od nadležnih ne preuzima odgovornost za ovu infrastrukturnu besmislicu na novom putu Zemuna – Borča, piše Blic.
Takođe, niko od nadležnih ne zna ni kada bi ova ruta bicikliste mogla da odvede od Zemuna do Borče i obrnuto. Koliko su tačno koštali radovi za nešto potpuno neupotrebljivo, niko zvanično nije hteo da kaže, ali gruba računica pokazuje da je reč o najmanje 300.000 evra, piše Blic.
Naime, ako se uzme u obzir da je staza dugačka oko tri kilometra i široka dva metra za njenu izgradnju bilo je potrebno oko 6.000 kvadrata asfalta debljine oko pet centimetra.
Cena kvadrata asfalta te debljine je oko 50 evra, pa gruba računica pokazuje da je ovaj projekat koštao oko 300.000 evra. I to samo za asfalt. Na to treba dodati i novac za zemljane radove, ivičnjake, farbanje…
Novi most sa pristupnim saobraćajnicama i biciklističkom stazom projektovao je saobraćajni institut CIP. Na pitanje da li se osećaju odgovornim kažu: Mi smo samo dobili projektni zadatak od Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju u vreme kada je Dragan Đilas bio gradonačelnik.
Na mestu gde se sada završava biciklistička staza tim zadatkom je predviđen bio semafor, pešačka staza i raskrsnica odnosno izgradnja naselja. Levo i desno bi bile ulice sa biciklističkom stazom.
E sad, što je došlo takvo vreme da se ta raskrsnica ne gradi, nismo mi krivi. Mi smo projektovali most, pristupnu saobraćajnicu i biciklističku stazu po zadatku naručioca i investitora. Smešno je napadati projektante, ističe Milutin Ignjatović iz CIP.
I u Direkciji za građevinsko zemljište imaju slično opravdanje. Planom detaljne regulacije predviđena je trokraka raskrsnica gde se trenutno završava biciklistička staza. Bespredmetno je da se sad to postavlja kada se ne zna kada će raskrsnica biti izgrađena.
Svi radovi koji su dosad uređeni urađeni su u skladu sa planom detaljne regulacije i obaveza je da na tom mestu bude izgrađena raskrsnica. Kada će to biti zavisi od finansijskih uslova, imovinskih odnosa, kažu u Direkciji.