Brz i pouzdan transport robe koji menja pravila igre na srpskom tržištu
DHL je nedavno u Srbiji krenuo da pruža uslugu prekookenaskog transporta i avio-karga. Radi se o uvozu i izvozu robe, većim, gabaritnijim, težim pošiljkama, i to sve prate usluge posredovanja u carinskom postupku. Nebojša Mandić, Country Head, DHL Global Forwarding-a u razgovoru za BIZLife ističe da je ovaj vid usluge poznat, ali da se sada na našem tržištu pruža u okviru DHL brenda.
„DHL Global Forwarding je tu da promeni pravila igre na srpskom tržištu, da se istakne kvalitetom usluge i inovativnim rešenjima, koja će naši korisnici primetiti i osetiti kao direktnu korist u svom poslovanju“, naglašava Mandić.
● U čemu bi se ogledala ta inovativna rešenja?
– U prekookeanskom transportu postoje dve osnovne usluge. Usluga transporta kontejnera, punih kontejnera ’full container loads’, skraćeno FCL, kao i zbirni kontejnerski transport, LCL. Kod nas klijent ne mora da čeka da popuni ceo kontejner svojom robom, već mnogo brže može da prima odnosno otprema robu, zato što može da koristi pogodnosti zbirnog kontejnerskog transporta. Druga prednost je fleksibilnost mreže. Srbija nema izlaz na more, ali smo za klijente u mogućnosti da koristimo više luka: Koper, Rijeku, Bar, Solun, Konstancu. Sve to utiče i na niže troškove za klijente. Prednost DHL Global Forwardinga se ogleda i u odličnim odnosima koje DHL ima na internacionalnom nivou sa velikim, svetskim brodarskim kompanijama. To uključuje niz pogodnosti od prostora na brodovima do pouzdanosti otpreme, dopreme i same cene transporta. Sve to preslikavamo na srpsko tržište i te pogodnosti nudimo i klijentima u Srbiji.
● A kada je reč o avio-kargu?
– Tu, takođe, imamo širok portfolio usluga. Kompanija DHL ima svoj avion koji svakog radnog dana sleće na beogradski aerodrom. Pored usluga kargo transporta na sopstvenom avionu, pružamo usluge transporta i na svim ostalim avionima koji sleću ili poleću iz Srbije, a organizujemo i posebne čartere, koji dolaze za velike pošiljke.
● Koliko je zadržavanje robe na carini?
– Kompanija DHL razvija odnose sa carinom u čitavom svetu, pa i u Srbiji dugi niz godina. Uključeni smo u sve modernizacije u carinskom postupku koje se sprovode, dobro smo informisani, delom smo i sami doprineli pojednostavljenjima, tako da smo u poziciji da klijentima pružimo unapred informaciju šta im treba i šta mogu da očekuju. Tako da u uvozu i izvozu robe nema poteškoća kada je carinski postupak u pitanju.
● Koji su ekonomski pokazatelji uticali na vašu odluku da pokrenete novu uslugu?
– Stručne procene kažu da će spoljnotrgovinska robna razmena Srbije rasti brže u odnosu na svetski prosek, a pogotovo izvoz. Tako naši klijenti imaju sve više potreba za ovakvim transportom robe, posebno za logističkim rešenjima koja zadovoljavaju specifičnosti njihovog poslovanja. To sve daje motivaciju DHL-u da stavi veći akcenat na tržište u Srbiji.
● Kakav je trenutno odgovor tržišta?
– Izuzetno pozitivan. DHL Global Forwarding ima dvocifreni rast u ovoj, što je ugrađeno u poslovne planove za narednu i naredne godine u Srbiji. Cilj je da budemo lideri u ovoj oblasti. DHL Global Forwarding je lider na globalnom tržištu i to broj jedan u avio-kargo, a broj dva u prekookeanskom transport u svetu.
TRANSPORT VOZOM
„Jedno od inovativnih rešenja DHL Global Forwarding-a su vozovi koji transportuju prekookeanske kontejnere do i od luka, tako da se time troškovi transporta smanjuju. To ima i svoje ekološke aspekte. Klijentima u Srbiji nudimo praktičnu uslugu kao da je luka tu zato što imamo redovne polaske, redovne odlaske uz još niz pogodnosti na samim železničkim terminalima za smeštaj kontejnera, pretovar ako je potreban i dugi niz dodatnih usluga“, objašnjava sagovornik BIZLife.
011 / 22 88 122
[email protected]