Veće akcize ljute potrošače
Mogućem uvođenju akciza na određene prehrambene proizvode protivi se 80 odsto od 900 potrošača koje je anketirala Nacionalna organizacija potrošača Srbije.
Upitnik je tri nedelje bio postavljen na internet stranicama i socijalnoj mreži NOPS u koji je imalo uvid više od 76.000 potrošača.
Najveći procenat, njih 26,42 odsto izjavilo je da ih brine da ovakve mere mogu uticati na dodatno povećanje troškova za hranu i napitke, dok je 22,34 odsto navelo da ih mogućnost uvođenja akciza ljuti.
Potrošači su takođe ocenili da se ove mere najverovatnije uvode kako bi se smanjio deficit i povećao prihod za državu, i čak 58,63 odsto njih je priznalo da bi konzumiralo manje proizvoda na koje budu uvedene akcize, saopštio je NOPS.
Potrošači su takođe izjavili da smatraju da bi uvođenje akciza na određene prehrambene proizvode značajno uticalo na njihovu finansijsku situaciju, na kupovnu moć, porodični budžet za namirnice, ali i na ponašanje ljudi i na njihove navike u ishrani.
Na osnovu mišljenja anketiranih potrošača može se izvesti zaključak da potrošači smatraju da porodice ne mogu da priušte još jedan teret na potrošačku korpu, navodi NOPS.