Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Može li Srbija da oživi proizvodnju vagona?

    Radna grupa Grupacije proizvođača i remontera železničkih vozila Privredne komore Srbije pokrenula je inicijativu za revitalizaciju proizvodnje i prepravku vagona, kako bi se obnovio vozni park Železnica Srbije.

    Kako je istakao član Radne grupe Tomislav Simović, inače nekadašnji direktor Fabrike vagona u Kraljevu, već nekoliko godina postoji mogućnost da domaći proizvođači prave vagone za potrebe ruskog tržišta, ali ti predlozi nisu naišli na potrebnu pažnju u resornim ministarstvima.

    Prema njegovim rečima, Rusija je pre nekoliko godina odlučila da obnovi svoj železnički vozni park sa ukupno 150.000 vagona, od čega sa 80.000 teretnih, a ima kapacitete za sopstvenu proizvodnju za samo 40.000, što je šansa za srpske prozvođače.

    Pri tome, kako je predočio, treba imati u vidu da je direktor Ruskih železnica veoma naklonjen Srbiji, kao i to da su naši proizvođači imali nekad strateško partnerstvo sa jednim ruskim zavodom, što bi trebalo ponovo učiniti, s obzirom na to da nemamo potrebnu licencu, i tu je potrebno brzo reagovati.

    S druge strane, Železnice Srbije u poslednjih 15 godina koriste samo 3.000 do 6.000 vagona od 16.200, koliko ih imaju, jer su mnogi neupotrebljivi i nenamenski pravljeni, pa im sada treba oko 2.000 novih vagona godišnje, kazao je Simović.

    Saobraćajni sručnjak David Vojinović smatra da treba iskoristiti sopstvene zapuštene resurse. On predlaže da se, po ugledu na Nemačku, neupotrebljivi vagoni revitalizuju za dostizanje nekadašnjih brzina od 80 do 120 kilometara na sat. To bi bilo prelazno rešenje, dok Srbija ne izgradi pruge za brzine do 160 km/h.

    Prema njegovim rečima, na taj način bi moglo da se 2.000 vagona prepravi u savremena kola, a ako se nastavi i sa reparacijom 60 električnih i 25 dizel lokomotiva, onda bi vozovi mogli da se preprave u motorne i da se ne troše sredstva na nove garniture.

    Takođe bi trebalo modernizovati 30 manevarskih lokomotiva, od kojih se sada koristi svega šest. Time bi bile zadovoljene potrebe železničkog saobraćaja za narednih 20 godina, do kada bi mogli da izgradimo savremene pruge, naveo je on.

    Direktor Sektora održavanja Železnica Srbije Vladan Petrović je podržao inicijativu koja će biti upućena vladi, ocenjujući da bi te poslove najbolje bilo raditi kroz javno-privatno partnerstvo.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE