Osam godina od osnivanja prvog dobrovoljnog penzijskog fonda
Prvo društvo za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondom u Srbiji, Generali, obeležilo je osmu godinu poslovanja. Društvo upravlja sa dva dobrovoljna penzijska fonda – Basic i Index. Imovina fondova iznosi preko 6 milijardi dinara, što čini više od četvrtine tržišta dobrovoljnih penzijskih fondova. U 2013. godini Fond Generali Basic zabeležio je prinos iznad proseka industrije. U fondovima Generali Basic i Generali Index štedi gotovo 50 hiljada članova.
Osam godina poslovanja društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondom Generali predstavlja i osam godina postojanja industrije dobrovoljnih penzijskih fondova, pošto je to prvo društvo koje je dobilo licencu Narodne banke Srbije za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondom.
“Od početka poslovanja svim članovima preporučujemo da malim uplatama u dugom vremenskom period obezbede svoje prihode za penziju. Sa trenutnom fiskalnom konsolidacijom i merama koje se odnose na smanjenje penzija jasno je da će svako morati da preuzme ličnu odgovornost za svoju štednju za treće doba. U tom smislu više nego ikada dolazi do izražaja da štednja u penzijskom fondu nije luksuz nego je neophodnost.” izjavila je Nataša Marjanović, izvršni direktor Generali Društva za upravljanje obrovoljnim penzijskim fondom.
Dobrovoljni penzijski fodnovi Generali Basic i Generali Index imaju jasno diferencirane investicione politike i dva različita mehanizma borbe protiv inflacije i depresijacije dinara. U Dobrovoljnom penzijskom fondu Generali Index se štedi isključivo u evro indeksiranoj aktivi, dok se u fondu Generali Basic kombinuje ulaganje u evro indeksiranu aktivu sa ulaganjem u kvalitetne dinarski denominovane instrumente.
Poslovanje dobrovoljnih penzijskih fondova je strogo regulisano i kontrolisano od strane Narodne banke Srbije. Zagarantovana je sigurnost ulaganja, kroz striktna ograničenja u šta i koliko maksimalno društvo za upravljanje penzijskim fondom sme da se ulaže. Sigurnost ulaganja, uz veliku javnost rada, doprinosi transparentnosti koja je potrebna za izgradnju poverenja, u proteklim vremenima često narušavanog, a bez kojeg je postojanje ovakvog proizvoda praktično nemoguće.