Yahoo povećao profit 23 puta
Internet kompanija Yahoo, vlasnik jednog od najposećenijih portala u Sjedinjenim Američkim Državama, povećao je neto profit u trećem tromesečju skoro 23 puta.
To je bolje od očekivanja tržišta, zahvaljući prodaji dela udela u Alibaba grupi tokom njene inicijalne javne ponude (IPO) za 6,3 milijarde dolara nakon obračuna poreza.
Yahoo je obećao da će akcionarima podeliti najmanje polovinu prihoda dobijenih od IPO Alibabe, koja se pokazala najveće u istoriji Wall Streeta.
Kako je saopštio Yahoo, neto profit u periodu jul-septembar 2014. dostigao je 6,8 milijardi dolara ili 6,7 dolara po akciji, dok je u trećem tromesečju prošle godine to bilo 297 miliona dolara ili 34 centi po akciji.
Ukupni prihodi porasli su manje od jedan odsto, sa 1,14 milijardi na 1,15 milijardi dolara. Pritom, prihodi bez uračunatih troškova za internet-saobraćaj povećani su sa 1,08 milijardi na 1,09 milijardi dolara.
Analitičari u anketi Thomson Reutersa u proseku su prognozirali korigovanu dobit kompanije na nivou od 30 centi po akciji uz prihode bez učešća internet saobraćaja od 1,04 milijardi dolara.
Posle prodaje akcija Alibabe pojačan je pritisak na rukovodstvo Yahooa na čelu sa izvršnim direktorom Marissom Mayer. Udeo Alibabe koji je ostao u vlasništvu Yahooa vredi oko 34 milijarde dolara.
Investitori su bili nezadovoljni prihodima od reklama i tražili su radikalne promene. Između ostalog, čuo se i predlog o spajanju Yahooa i AOL (najveći svetski internet provajder).
Međutim, kako piše Newyork Times, rezultati Yahooa za treći kvartal pokazali su se dovoljno pozitivni čak i bez uračunatih prihoda od IPO Alibabe, što će, pre svega, dati kompaniji dodatno vreme za izradu dalje strategije.
Foto: Beta