Put preko Srbije i dalje najkonkurentniji
Železnice Srbije trenutno imaju projekte vredne 1,2 milijarde evra, a plan je da se oni završe za tri godine, dok Koridor 10 mora da bude gotov 2016, izjavila je potpredsednica vlade Zorana Mihajlović.
Mihajlovićeva, koja je ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture, rekla je da je reč o rekonstrukciji 400 kilometara i izgradnji 100 kilometara nove pruge.
Ona je gostujući na TV Kopernikus rekla da je u Ministarstvu na čijem je čelu zatekla projekte u ogromnom kašnjenju, ali je dodala da Koridor 10 mora da bude završen do 2016, a Koridor 11 ne pre 2017. godine.
"Činjenica je da kada sam preuzela Ministarstvo nije postojao projekat koji nije kasnio u proseku četiri-pet godina. Prema tome, naš interes je da Koridor 10 mora da bude završen ili ćemo mi, kao što se već priča, biti izopšteni iz Koridora."
A Koridor 11 ne pre 2017. godine, ako se ispregovaraju koncesije ka Boljarima. I dalje je put preko Srbije najkonkurentniji i najjeftiniji, rekla je Mihajlovićeva.
Govoreći o putevima u Srbiji, Mihajlovićeva je rekla da je Srbija uzela značajan kredit od gotovo 400 miliona evra koje će uložiti u rekonstrukciju i rehabilitaciju oko hiljadu kilometara puteva.
To, međutim, ne može da bude dovoljno ako se stalno ne ulaže u te puteve, rekla je Mihajlovićeva i napomenula da je oko 60 miliona evra košta rekonstrukcija puteva samo posle poplava.
Vinjete i kontrola naplate putarina
Upitana za Puteve Srbije i kuda idu pare od naplate putarine, Mihajlovićeva je rekla da taj novac treba da ide u održavanje puteva.
Ona je podsetila da je Vlada donela odluku o spajanju Koridora i Puteva u jedno preduzeće i da će tu doći do "ozbiljnih promena". Za mesec dana imaćemo jedno jedinstveno preduzeće, na drugačiji menadžment i odluku vlade do kraja godine kako će se naplaćivati putarina", rekla je Mihajlovićeva.
Takođe, kaže, Srbija je u obavezi da obezbedi brzinu prolaza na naplatnim rampama, a to je moguće vinjetama koje su se u svim zemljama pokazale kao dobro rešenje.
Mi sada imamo tagove koji mogu da se kupe na svim pumpama NIS i omogućavaju putnicima brz prolaz kroz naplatnu rampu, a novac se skida elektronski, objasnila je Mihajlovićeva i istakla da će država posebnu pažnju obratiti na to kako se naplaćuje putarina i kako se taj novac odliva za održavanje.
Foto: Beta