Šta menadžeri firmi u Srbiji najviše zameraju institucijama?
Mreža za poslovnu podršku sprovela je istraživanje i kontaktirala menadžere 112 malih, srednjih i velikih preduzeća u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Šapcu, na temu efikasnosti institucija sa kojima privreda sarađuje na republičkom nivou i u ovim gradovima.
Menadžeri su dobili spisak 32 različite institucije kojima preduzeća najčešće moraju (u skladu sa regulativom u Republici Srbiji) da se obrate u cilju obavljanja svoje delatnosti i ocenili ih. Među negativno ocenjenima prednjače poreske uprave, lokalne samouprave i jedan broj ministarstava.
Poreskoj upravi zamerili su neorganizovanost, sporost, nedostatak elektronske komunikacije, nedovoljno obučene kadrove koji nisu u stanju da objasne metode po kojima rade, manjak informatičkog znanja i ozbiljnog informacionog sistema unutar PU, nepovezanost sa drugim institucijama i „tretiranje privrednika koji plaćaju poreze na nedoličan način“.
Lokalnim samoupravama je zamereno da imaju previše zaposlenih “koji često komplikuju i ne razumeju se najbolje u svoj posao”, dok se na primer Ministarstvu finansija posebno zamera to što su finansijski zakoni komplikovani, nedorečeni, međusobno neusklađeni sa drugim privrednim zakonima.
Republički katastar nepokretnosti ocenjen je kao “leglo korupcije, sporosti i samovolje”, dok se ministarstvima zamera sporost u reformamai sporost u uvođenju elektronske uprave.
Od 32 institucije iz ankete menadžeri su sa više pozitivnih nego negativnih ocena ocenili samo Agenciju za privredne registre, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, Zaštitnika građana, Savet za borbu protiv korupcije i Poverenika za informacije od javnog značaja.
Na prvom mestu menadžeri su istakli da kod ovih institucija postoji savesnost i odgovornost u obavljanju poslova i da one imaju zadovoljavajući nivo obučenosti svojih kadrova za komunikaciju sa privredom, što kod onih koji su dobili negativnu ocenu nije slučaj.
Menadžeri su dobili spisak 32 različite institucije kojima preduzeća najčešće moraju (u skladu sa regulativom u Republici Srbiji) da se obrate u cilju obavljanja svoje delatnosti. Svaku od ovih institucija menadžeri su morali da ocene sa jednom od tri moguće ocene – pozitivno, negativno, nemam stav.
Foto: FreeImages