Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Skuplja registracija `tera` na prodaju

    Otkako je poskupelo auto osiguranje, veliki broj građana rešio je da vozila proda ili ih više ne registruje, a slično je i u preduzećima sa dostavnim vozilima, koja ih rasprodaju i koriste rentakar.

    Građani posebno imaju primedbe na obračun poreza na vozila preko 2.500 kubika, koji je iz prošlog veka i ne vodi računa o stvarnosti i tržištu.

    Obavezno osiguranje poskupelo je pre dva meseca za 40 odsto. Naročito veliki iznosi moraju da se plate za automobile sa velikom kubikažom i snagom, i koji su stari više od 15 godina.

    "Što je auto stariji, to je registracija veća. Za koju godinu, moći ću da prodam auto po ceni registracije", kaže jedna sugrađanka.

    Svi traže na rate i mi smo zato omogućili našim klijentima da registruju na tri do šest rata. To radimo sa bankom ili osiguravajućim društvom, kaže Goran Manojović iz Auto-kuće "10 plus".

    U agencijama za registraciju ističu da veliki broj kompanija ne registruje vozila i da, jednostavno, ostaju na parkinzima ili se daju na licitacije.

    Građani koji nemaju mogućnost da registruju vozila imaju nove probleme, jer "kada istekne registacija više od mesec dana, moraju opet da vade tablice i novu saobraćajnu što košta novih 4.500 dinara", kaže Saša Nestorović iz
    Agencije Registracija.

    U komitetu za bezbednost saobraćaja upozoravaju da država više gubi neregistrovanjem vozila, jer se budžet mnogo bolje puni od benzina ili putarine nego kada vozila stoje.

    Osiguranja tvrde da im promet nije opao, da je bilo kolebanja, ali da je sada sve u granicima zacrtanog poslovanja. Neki rade i bolje nego pre.

    Na potezu je Ministarstvo finansija, jer registracija na rate ne može da se obavi u okviru državnih insitucija, pošto se svuda kao posrednik javlja banka koja uzima kamatu ili proviziju.

    Takođe, Zakon o oporezivanju automobila navodi vlasnike da poklanjaju pojedina snažnija vozila ili da se ona registruju na invalide, zbog visokih troškova registracije.

    I dalje smo jedina zemlja koja ne nagrađuje ekološki čista vozila, a registraciju motora i mopeda naplaćujemo i u zimskom periodu kad se oni ne voze.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE