Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Prvi srpski elektro-Punto

    Auto moto savez Srbije predstavio je svoj prvi elektroautomobil, sa dometom do 150 kilometara, koji je u proseku skoro 10 puta štedljiviji i najavio da bi mogao da pokrene i proizvodnju ukoliko bude narudžbina.

    To je nije prvi pokušaj da se napravi srpski elektroautomobil, s obzirom na to da ih je do sada bilo dvadesetak, ali je automobil AMS na struju poseban po tome što auto nije izgubio na performansama.

    Ima bolje baterije i sistem koji ih prilikom kočenja dopunjuje, tako da manje troši u gradskoj vožnji, rečeno je na konferenciji za novinare u Centru za motorna vozila AMS.

    Stručnjaci AMS su prvi svoj elektroautomobil napravili od Fiat Punta, koji su prepravili sa ciljem da dobiju štedljivije službeno vozilo. "Mi smo ovo uradili kao eksperiment, ali nemamo ništa protiv ni da počnemo proizvodnju", rekao je Tanjugu direktor CMV AMSS Milan Božić.

    Glavne karakteristike punta na električni pogon su elektromotor snage 40 kilovata, težina otprilike kao i pre vađenja dizel motora i rezervoara, potrošnja 150 do 200 dinara na 150 km, može da razvije maksimalno nešto više od 130 km na sat, naveo je Božić.

    Da bi se baterija maksimalno napunila potrebno je šest sati, a već za jedan sat punjenja baterija se napuni 30 do 40 odsto. Automobil troši struju kao, na primer, bojler i može da se dopuni na bilo kojoj priključnici za električnu energiju napona od 220 volti.

    Automobil ima odlično ubrzanje, s obzirom na to da mu je potrebno između šest i sedam sekundi da razvije brzinu između 60 i 80 km na sat, istakao je Božić.

    Kako je naveo, životni vek litijum-jonskih baterija je oko osam godina odnosno 3.000 punjenja i za to  vreme je ušteda tolika da otplati još dva takva automobila.

    U izradu prvog automobila je potrošeno oko 20.000 evra, ali će svaki sledeći električni punto biti jeftiniji, pa se očekuje da prepravljanje punta na električni pogon košta oko 12.000 evra, s obzirom na to da samo za baterije treba izdvojiti oko 7.000 evra.

    Ubačen je slovenački elektromotor koji košta oko 1.000 evra, a Božić kaže da može bilo koji automobil da se prepravi, ali da za sada mogu da govore o troškovima samo za Punto.

    On navodi da ukoliko bude 10 i više narudžbi za jedan automobil da bi AMSS pronašao nekog proizvođača i sa njim pokrenuo proizvodnju, ali da im se za sada ne isplati da rade pojedinačno za svako vozilo.

    Božić kaže da će taj automobil uskoro biti ispitan i na Mašinskom fakultetu u Beogradu, nakon čega će dobiti dozvolu od Agencije za bezbednost saobraćaja kako bi mogao da bude uključen u saobraćaj.

    Foto: Facebook

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE