
Viski do 2018. prestiže votku
Viski će do 2018. nadmašiti votku po potrošnji na globalnom nivou, pokazuju podaci britanske kompanije za istraživanje tršišta Euromonitor.
Prema rezultatima istraživanja, prodaja viskija u svetu će, u odnosu na nivo iz 2013, porasti 17 odsto i dostići će 3,481 milijardu litara godišnje, dok će votke biti prodato 0,8 odsto manje, odnosno 3,428 milijardi litara.
Kako se navodi u rejtingu časopisa Drinks International, u svetu se najviše prodaje kineski "bajdu", to jest piće od korova sirka, 4,995 milijardi litara, na drugom mestu je za sada votka sa 3,5 milijarde litara godišnje i na trećem viski sa 2,9 milijarde litara.
Poslednjih 300 godina viski je prednjačio u svetu među žestokim pićima. To je najpopularnija vrsta alkoholnog pića na svetskom tržištu.
Na svetu nije postojao proizvod koji bi mogao predstavljati konkurenciju viskiju po pitanju izvoza, kažu u Centru za proučavanje federalnog i regionalnih tržišta alkohola (CIFRRA).
Svojevremeno je bilo pokušaja da se na taj način plasira tekila, ali to nije uspelo i votka je, kako je navedeno, jedino piće kojem je to pošlo za rukom.
Taj proces je započeo 1981. kada se u Švedskoj pojavila votka Absolut, a zatim je ona izašla na američko tržiste i počela je brzo sticati popularnost među ekskluzivnim picima.
U SAD se trenutno popije 750 miliona litara votke godišnje i to je drugo tržište votke na svetu posle ruskog. Ruski stručnjaci ističu da proizilazi da je upravo votka u stanju da na svetskom tržištu bude konkurencija viskiju, dok u Rusiji potrošnja tog pića paradoksalno pada.