
Žeželjev most još uvek – nepremostiv?
Rok za završetak Žeželjevog mosta je odavno probijen, a u ovom trenutku niko ne zna ni kada će novi most biti gotov, ni ko će da ga završi. Male su šanse da špansko-italijanski konzorcijum dobije traženih dodatnih 9,5 miliona evra.
Po ugovoru, sklopljenom sa špansko-italijanskim konzorcijumom Azvi-Horta Coslada-Taddei januara 2011. to je trebalo da se dogodi još u novembru 2013. godine, pišu Novosti.
Već nekoliko nedelja radna grupa u kojoj su predstavnici Železnica Srbije kao investitora, izvođača radova i DB Internationala i Edges Internationala, inostranih firmi kojima je poveren posao nadzora, pokušavaju da nađu rešenje.
Poslednji rok je kraj ove, odnosno početak naredne sedmice , kaže dobro obavešteni izvor Novosti.
Kada je 25. januara 2011. potpisan ugovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom, cena od 45,3 miliona evra koju je ponudio bila je veliko iznenađenje.
Naime, EU, koja obezbeđuje otprilike dve trećine novca (trećinu daju AP Vojvodina i Grad Novi Sad) i Železnice Srbije koje u projektu zastupaju Vladu Srbije predvidele su ulaganja od 60 miliona.
Vreme je pokazalo da je tako mala cena ponuđena samo da bi se dobio posao, kaže izvor našeg lista. O tome svedoče odštetni zahtevi koje je AZVI u međuvremenu ispostavio i to na iznos od devet i po miliona evra, za koliko bi, praktično, ona trebalo da bude veća.
Upravo ti zahtevi su predmet pregovora u okviru pomenute radne grupe. Investitor i nadzorni organi su do sada odobrili dodatne radove, odnosno dodatne troškove za svega 900.000 evra, a za ostatak će AZVI hitno morati da dostavi nove, mnogo ubedljivije dokaze od onih koje je ranije dostavljao.
Konačan ishod pregovora, kaže izvor Novosti, u ovom trenutku niko ne može da predvidi. Železnice su, kako je list već pisao, u više navrata pretile raskidom ugovora i traženjem novog izvođača radova, ali se od toga ipak odustajalo. Da li će tako biti i ovog puta, trebalo bi da se sazna vrlo brzo.
Pročitajte i>>>Žeželj `ćuti` na obali Dunava
Ukoliko se nađe kompromis oko odštetnih zahteva koje je podneo AZVI, taj konzorcijum će, naravno, nastaviti posao. U tom slučaju, most bi, po proceni njegovih stručnjaka, mogao da bude završen do kraja 2015. godine.