`Generalka` za urbanistički haos u Beogradu

Srpska prestonica će dobiti ne samo novu glavnu autobusku stanicu u Novom Beogradu, nego i još šest manjih terminala na obodima prestonice, a u planu je i izmeštanje Luke Beograd, u Pančevački rit ili na prostor oko Velikog Sela.

Pored one glavne u Bloku 42, u planu je da se naprave manje autobuske stanice, sa dolaznim i odlaznim peronima na još šest lokacija, otkriva direktor Urbanističkog zavoda Beograda dr Nebojša Stefanović.

One će rasteretiti prevoz, a građanima iz svih delova grada biće putovanje dostupnije nego da idu samo na jednu stanicu. Prema ovom planu, autobuske stanice će se nalaziti u Zemunu kod novog mosta, na Trošarini, u Železniku, u Ustaničkoj ulici, kod Bogoslovije i na Banovom brdu.

Druga velika promena vezana je za Luku Beograd koja će ubuduće poslovati na manjoj površini od one koju trenutno ima. Tačnije, ostaće joj ono što sada koristi, dok će se prostor gde se nalaze prazni magacini i fabrike, tranformisati.

U planu postoje i dve lokacije gde bi mogla da se izmesti Luka. Jedna je u Pančevačkom ritu, a druga u ritu Velikog Sela. Konačnu reč imaće republičke i gradske vlasti.

U Zavodu ne kriju da im najveći problem predstavljaju oni delovi prestonice sa divljom gradnjom gde, prema Stefanovićevim rečima, nije određeno zemljište javne namene, a nije urađena ni infrastruktura.

Kao najkritičniji označeni su Altina, Kaluđerica, Busije, Kamendin, Mali i Veliki Mokri Lug i Zavod za njih uveliko priprema planove detaljne regulacije.

Strateški je da se sve industrijske zone izmeste iz grada, kao i da se taj prostor transformiše za komercijalno-stambene sadržaje, jasan je Stefanović.

Urbanistički haos, nastao višedecenijskim nemarom, Zavod od 2003. pokušava da "ispegla". Već narednih nekoliko meseci treba da bude usvojen Generalni urbanistički plan, u koji su uključene i sve opštine kroz planove detaljne regulacije.

Urbanistički zavod Beograda uveliko priprema planove detaljne regulacije za strateške projekte, kao što su severna i spoljna magistralna tangenta, koji se protežu od mosta Zemun – Borča do Pančevačkog puta.

Radimo planove i za unutrašnji magistralni poluprsten, od Mosta na Adi, tunelom ispod Topčiderskog brda do Autokomande, pa urbanim jezgrom do Pančevačkog mosta, priča Stefanović.

U bloku 42 izgradiće se nova autobuska stanica, ali će se urediti i postojeća železnička stanica Novi Beograd. U toku je konkurs, a već u junu znaće se pobednik.

Zavod ima obiman posao i za intermodalni terminal koji će se nalaziti u Batajnici, na većoj površini. Tu je planirana privredna zona i strateški je bitno da se poveže zbog blizine dva auto-puta, dva aerodroma i železnice.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE