Facebook `razbija` na mobilnim reklamama
Prihodi društvene mreže Facebook skočili su u prvom tromesečju za 72 odsto, najviše zahvaljujući snažnom rastu mobilnog oglašavanja.
Ukupni prihodi Facebooka u prvom kvartalu dostigli su 2,5 milijardi dolara, od kojih je čak 59 odsto ostvareno od mobilnog oglašavanja, nasuprot 30 odsto u istom periodu prošle godine, pokazao je izveštaj vodeće globalne društvene mreže.
Istovremeno je neto dobit dostigla 642 miliona dolara, odnosno 25 centi po deonici, u poređenju s 219 miliona dolara, ili devet centi po deonici u istom periodu 2013.
Oni imaju prave proizvode za ono što oglašivači traže i to se relektuje kroz ove poslovne rezultate, kaže analitičar JMP Securities Ronald Josey.
Među glavnim motorima rasta prihoda i jačanja Facebookovih deonica u proteklih godinu dana izdvaja se usluga direktnog plaćanja marketinških poruka u kanale primanja vesti i sadržaja za korisnike.
Reč je oglasima koji su savršeno prilagođeni pametnim telefonima i drugim mobilnim uređajima.
Ukupan broj mesečnih aktivnih korisnika mreže krajem marta dostigao je 1,28 milijardi, od kojih nešto više od milijardu pristupaju Facebooku putem mobilnih uređaja, poput pametnih telefona i tableta.
Deonice Facebooka ojačale su gotovo 3 odsto, na 63,05 dolara, nakon objave poslovnih rezultata. U poslednjih godinu dana cena im je više nego udvostručena, ali je ipak za 13 odsto niža u poređenju sa 72,59 dolara, koliko je iznosila sredinom marta.