
Uspon sajber kriminala
Skoro trećina svih "fišing" napada, odnosno 31,45 odsto, usmerena je na vodeće banke, onlajn prodavnice i sisteme elektronskog plaćanja, što je 8,5 procentualnih poena više na godišnjem nivou.
Banke su korišćene u 70,6 odsto svih finansijskih "fišing" napada, što je veliki porast u odnosu na 2012, kada je taj broj iznosio svega 52 odsto, navodi se u studiji kompanije Kaspersky Lab: "Finansijski sajber napadi u 2013".
Prevaranti koriste brendirana imena velikih kompanija sa velikim bazama podataka klijenata u potrazi za dobrom zaradom. U 60 odsto svih "fišing" napada, koji koriste lažne sajtove banaka, upotrebljavana su imena samo 25 organizacija.
Među sistemima za elektronsko plaćanje, favoriti prevaranta su još jasniji, 88,3 odsto "fišinga" u ovoj kategoriji je pogodilo jedan od četiri međunarodna brenda PayPal, American Express, Master Card i Visa.
Nekoliko godina zaredom Amazon je najpopularnije mesto za "fišing" napade koji koriste imena onlajn radnji. U toku posmatranog perioda, Amazon je "stradao" u 61 odsto onlajn napada, a u top tri nalaze se i Apple i eBay, iako dosta zaostaju za Amazonom.
Kako se ističe u ovoj studiji, sajber kriminalci pokušavaju više nego ikada da dođu do poverljivih podataka korisnika i da ukradu novac sa bankovnih računa, tako što prave lažne veb sajtove navodnih finansijskih organizacija.
"Fišing" je prevarantska šema koju koriste sajber kriminalci kako bi došli do poverljivih podataka uz pomoć lažnih veb stranica koje imitiraju internet izvore.
Nasuprot malicioznim softverima koji su napravljeni za određene operativne sisteme, "fišing" napadi pogađaju sve uređaje koji imaju pristup internetu.
Zato su oni toliko popularni kod prevaranata, samo u 2013. proizvodi kompanije Kaspersky Lab su zaštitili oko 39,6 miliona korisnika od ovih sajber napada.
Poznati programi kompanije Kaspersky Lab protiv fišing napada za kućne korisnike i mala preduzeća dopunjeni su novom Safe Money tehnologijom koja pouzdano štiti podatke korisnika u toku onlajn bankarstva ili plaćanja.