
Najveća turistička manifestacija u regionu
Na Beogradskom sajmu su otvoreni 36. Međunarodni sajam turizma, 10. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme – HORECA, 10. sajam suvenira "Posetite Srbiju" i Peti međunarodni sajam vina. Sve četiri manifestacije traju do 2. marta.
Na Međunarodnom sajmu turizma, najvećoj turističkoj manifestaciji u Jugoistočnoj Evropi, svoje turističke ponude predstavlja više od 1.000 izlagača iz 54 zemlje.
Ministar regionalnog razvoja i lokalne samouprave i vršilac funkcije ministra privrede Igor Mirović je, otvarajući sajamske manifestacije, rekao da je Srbija prošle godine od turizma imala rekordne prihode od milijardu dolara i da očekuje dalji rast.
On je, podsećajući da je u turizmu u svetu zaposlen svaki deseti radnik, ocenio da su investicije u toj oblasti prilika da se smanji nezaposlenost u Srbiji.
Predsednik Skupštine Nebojša Stefanović je kazao da Srbija postaje mesto gde se bolje živi, a projekti poput "Beograda na vodi", potvđuju da zemlja može da privuče investitore. Parlamentarci treba da zahtevaju brži razvoj turizma jer to popravlja sliku Srbije u svetu, kazao je on.
Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Indonezija i ona je prva azijsko-pacifička država koja je partner te manifestacije.
Osim Turske, Grčke, Egipta, Makedonije, Crne Gore, Hrvatske, Slovenije i Bugarske, koje tradicionalno promovišu svoje destinacije, ove godine se predstavljaju i Argentina, Albanija, Alžir, Brazil, UAE, Malezija, Iran, Indija, Portugal i Rumunija.
Pored turističkih agencija na Sajmu turizma, svoju ponudu predstavljaju i osiguravajuće kuće, fakulteti i više škole iz oblasti turizma i ugostiteljstva.
Na Sajmu vina "BeoWine fair" učestvuje više od 140 izlagača iz 13 zemalja. Na toj manifestaciji učestvuju proizvođači vina i opreme za vinogradarstvo i vinarstvo iz Hrvatske, Slovenije, Makedonije, BiH, Crne Gore, Portugala, švedske, Bugarske, Austrije, Grčke, Italije i Francuske.
Na Sajmu hotelsko ugostiteljske opreme biće oko 60 izlagača opreme za kuhinje, restorane, hotele, za bankete, kao i za pekarsku i poslastičarsku proizvodnju, a Sajam suvenira organizuje se petu godine zaredom, u cilju promocije turizma Srbije kroz autentične proizvode sa ovog podneblja.