Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Agrokor u top 250 trgovinskih lanaca

    Prihodi 250 najvećih svetskih maloprodajnih lanaca, među kojima se ponovo našla i Agrokorova maloprodaja na 244. mestu, dostigli su 4,3 biliona dolara, uprkos nepovoljnim privrednim kretanjima, preneo je hrvatski Tportal.

    Prema izveštaju "Globalna snaga maloprodaje 2014", koji je pripremila konsultantska kuća Deloitte, 250 najvećih u svetu ostvarilo je prosečan prihod od preko 17 milijardi dolara u prošloj poslovnoj godini (jun 2012. – jun 2013.)

    Izveštaj prvi put sadrži i popis vodećih 50 maloprodajnih lanaca koji posluju putem Interneta i podaci pokazuju da se više od dve trećine, njih 39, uvrstilo među 250 najvećih u svetu.

    Prema ovogodišnjem pregledu, vodeće kompanije su pribegle nizu rasprodaja da bi očuvale profitabilnost i prebrodile ovo problematično razdoblje za trgovinu.

    Prvih 10 na toj listi, posmatranih kao posebna grupa, raslo je sporije od ostalih uvrštenih u 250 najvećih, odnosno, zabeležilo je rast od 4,2 odsto naspram 4,9 odsto rasta zabeleženog prošle poslovne godine.

    Premda je američki Walmart ostvario veću prednost, Carrefour, koji je bivši drugi na svetu, pao je na četvrto mesto posle nekoliko uzastopnih godina pada prihoda, do kojeg je došlo zbog izdvajanja diskontnog lanca Dia u julu 2011. godine.

    Tesco, koji se ove godine popeo na drugo mesto, takođe je osetio posledice zbog napuštanja svog dela poslovanja Fresh & Easy u SAD.

    Maloprodajni lanci na tržištima zemalja u razvoju mahom su se plasirali na listu 50 najbrže rastućih u svetu, a među njima su se našla sva četiri ruska maloprodajna lanca s ovogodišnje liste Deloitte, zatim pet od sedam koji dolaze s područja Afrike i Bliskog istoka, te šest od devet lanaca iz Latinske Amerike.

    Evropski maloprodajni lanci već drugu godinu zaredom imaju problema zbog ponovnog ulaska u recesiju i strožih mera za suzbijanje kreditne krize, kao i posledičnog usporavanja rasta i povećanja nezaposlenosti u mnogim zemljama EU.

    Lošije rezultate, posmatrano na nivou 250 vodećih u Evropi, ostvarili su maloprodajni lanci iz Nemačke, a pogotovo iz Velike Britanije. Lanci iz regije Azija-Pacifik, izuzev Japana, ostvarili su solidnu dobit, ali se ona više ne meri dvocifrenim brojkama, kao u dve prethodne godine.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE