Model 500L okosnica prodaje u Evropi
Formula uspeha u automobtilskoj industriji danas je veoma jasna. Treba naći velikog proizvođača automobila i prepustiti mu razvoj i plasman vozila, a fabrike osposobiti da tehnološki prate masovnu proizvodnju. Ovakvo poslovanje daje rezultate i kada je u pitanju proizvodnja fiata 500L u Kragujevcu.
Automobil nije danas dovoljno proizvesti po povoljnoj ceni kažu Italijani. Konkurencija je velika, kvalitet je osnov prodaje, ali i mogućnost da svaki kupac kroz personalizaciju dobije željeno vozilo. Na nedavno održanoj prezentaciji novinarima je rečeno da će fiat 500L zajedno sa fiatom 500 biti okosnica prodaje ove kompanije u Evropi. Zanimljivo je da se i jedan i drugi model proizvode van Italije, u Poljskoj i Srbiji.
Svaki treći prodati mali automobil u Evropi je Fiatov. Očekujemo blagi oporavak tržišta u 2014 godini. Modelu 500 L koji se proizvodi u Srbiji porasla je prodaja u Italiji, Španiji, Velikoj Britaniji, Austriji. Od njega očekujemo sve bolje rezltate, kaže Gian Luca Italia iz Fiat Chrysler grupacije.
Prema njegvoim rečima, kompanija će u Rusiji, zbog situacije na tržištu, ponuditi najopremljeniji model, a veliko interesovanje vlada i na Bliskom Istoku gde se čeka verzija sa pogonom na sva četiri točka.
Fiat je pre dve nedelje kupovinom Chryslera postao multinacionlna komapnija sa fabrikama u Severnoj Americi, Aziji, Brazilu i Jugoistočnoj Evropi. Tržište koje pokriva veće je od 50 miliona kupaca. Fabrika u Kragujevcu sa kapacitetom od 300.000 vozila godišnje postala je deo globalne strategije ove kompanije.
Prošle godine Fiat je u SAD izvezao 55.000 vozila. To je pojedinačno najveći izvoz ove fabrike iz Evrope. Dobra vest je da su svi automobili napravljeni u Kragujevcu. Prošle godine komanija je izvezla automobile iz Srbije u vrednosti od 1,3 milijarde evra
Novi modeli fiata 500L prikazani u Milanu imaju i nove i štedljive motore euro 6. Za srpsko tržište najintresantniji će biti benzinski motori sa fabričkom ugradnjom gasa.
Kako kažu stručnjaci iz Fiata oni su posebno konstruisani i biće jeftiniji za vožnju od tri do pet puta. Ovakvi motori zbog ekoloske prihvatljivosti u Italiji uživaju posebne subevncije, a jedna od njih je da besplatno ulaze u centar Milana kao hibridna i elektro vozila.