
Novac `diktira` i slobodu medija
Ekonomski položaj medija u Srbiji uslovljava situaciju u pogledu njihove slobode, tvrdi ambasador Sjedinjenih Američkih Država Michael Kirby, uz ocenu da situacija u pogledu slobode medija nije toliko loša kao što neki pričaju, mada ni toliko dobra koliko bi trebalo da bude.
Kada se govori o slobodi medija, možda se ne uzima u obzir uvek i ekonomski aspekt tog pitanja, rekao je američki ambasador za Tanjug.
"Ako imam medijsku kompaniju, a moj glavni oglašavač ima proizvod za koji mi moj novinar kaže da je otrovan za čitaoce, da li ću o tome napisati članak i izgubiti glavnog klijenta?", slikovito je objasnio Kirbi kako ekonomski momenat utiče na slobodu medija.
Pitanje je da li je moguće stvoriti okruženje, kroz zakon i ljude koji rade u medijima, u kojem ljudi neće biti zabrinuti zbog mogućnosti da izgube nekog važnog klijenta koji se reklamira, rekao je američki diplomata.
On je podsetio da su štampani mediji u SAD od 2008. godine suočeni s finansijskim problemima zbog smanjenog obima reklamiranja i da njihov broj opada.
"Isti problem vidim i u Srbiji. Ja sam zapanjen koliko vi listova imate. Mislim da imate 1.200 štampanih medija ovde, u zemlji s nešto više od sedam miliona stanovnika". Pitanje je da li su svi ti listovi ekonomski održivi, rekao je Kirby i dodao da je nužna transformacija.
Izuzimajući ekonomski momenat, on lično ima pozitivno iskustvo s medijima u Srbiji. Ovde sam već godinu i po dana i često mi postavljaju pitanja. Nisam primetio da su moji odgovori bili menjani, rekao je Kirby.