Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Računi za struju i gas uvode se u red

    Potrošnja električne energije i prirodnog gasa u decembru prošle godine, odnosno visoki računi koji su isporučeni, još uvek tresu Srbiju, ali se slobodno može reći i da se potres polako stišava.

    To se posebno odnosi na povećane račune za struju, na koje se žalilo oko 40.000 potrošača, dok se za o računima za potrošeni gas još uvek veoma malo zna, ali više od 10.000 potrošača smatra da su previsoki pa su uložili reklamaciju.

    Kada je o struji reč, utvrđeno je da nije bilo sistemske greške, već da je do propusta došlo prilikom očitavanja brojila, a ukazano je i da svi potrošači koji misle da su im računi neopravdano visoki mogu da ulože reklamaciju, koja će brzo biti obrađena i ako se utvrdi da je opravdana, rešiti isto tako – brzo. Uz to, u okviru “Elektroprivrede Srbije”  bi već od prvog dana narednog meseca trebalo da uslede smene pojedinih direktora u svih pet elektrodistribucija. Treba reći da su na svojim mestima ostali prvi rukovodioci elektrodistribucija u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kraljevu i Kragujevcu, a da su smene predložene za direktore određenih funkcija. Direktori elektrodistribucija u Srbiji podržali su sve mere koje je preložio v.d. direktora EPS-a Aleksandar Obradović, a da li će one i biti sprovedene znaće se za koji dan.

    Što se prirodnog gasa tiče, potrošači se žale da je očitana  potrošnja neopravdano velika i jednostavno nije u skladu sa temperaturama u decembru , a da je razlog za to kvalitet isporučenog energenta. To je, nažalost, teško dokazati jer pravo i mogućnost da utvrđuje kvalitet prirodnog gasa u Srbiji ima isključivo JP “Srbijagas”. Ipak, i potrošači gasa mogu, kao i svi drugi, da se žale i mnogi to i čine uložući reklamaciju i na potrošene kubne metre i iznose koje bi trebalo da se plate.

    Ko je krivac i da li ga ima, kakav je bio kvalitet gasa i da li se može sve vratiti unazad i tako utvrditi da li je bio odgovarajući, odnosno u skladu s propisanim i obračunatim, videće se, jer se odgovori komisije koja analizira i račune za struju i račune za gas očekuje do 20. februara, a do tada će ne samo stići računi za potrošnju u ovom mesecu, već bi do tada oni za gas trebalo da budu i plaćeni. Treba reći i da u Srbiji ima više od 30 distributera prirodnog gasa u  i svako preduzeće posluje samostalno, cene se razlikuju od distributera do distributera i nema onog jednog koji bi mogao da naloži određene mere koje bi trebalo da se sprovode.

    Zavrzlama oko računa se, dakle, rešava, ali istovremeno i otvara niz pitanja. Pre svega ono o poverenju između prodavca usluge i onoga koji uslugu plaća, koje je ovim što se desilo do te mere poljuljana da se sada svaki isporučeni račun može dovesti u sumnju. Posebno u situaciji kao što je potrošnja energenta jer se to očitava prvih dana meseca, a računi stižu do 15. kada još mnogo kilovata i kubika protekne kroz brojilo.

    Slični računi kao i u decembru 2012.

    Potrošači gasa ukazuju  da je razlika u broju potrošenih kilovata u novmebru i decembru prošle godine velika, iako se gotovo uopšte ne razlikuju parametri obračuna, a velikih razlika nije bilo ni u spoljnim temperaturama. Mnogi ističu i da je potrošnja u decembru 2013. godine veoma slična onoj iz decembra 2012. godine, kada je spoljna temperatura bila dakleko niža i spuštala se i do  -15 stepeni Celzijusa.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE