Slovenačka autoindustrija `flertuje` sa Fiatom

Slovenačka autoindustrija, koja je do sada bila uglavnom vezana za francuski Renault, želi da bude prisutnija na evropskom tržištu automobila, pa nudi saradnju i drugim velikim proizvođačima, među kojima je i Fiat.

Ove nedelje su predstavnici 20 firmi, proizvodača autodelova, inače članica Automobilskog klastera Slovenije (AKS), boravili na poziv Fiata u Torinu i razgovarali o mogućnostima saradnje, piše portal poslovni.hr.

Kako je za ljubljanski dnevnik Delo izjavio predsednik AKS Dušan Busen, u Italiji su boravile firme koje bi Fiat mogao da koristi kao dobavljače za svoje automobile sledeće generacije. Radi se o malim gradskim, ekološki besprekornim automobilima, naprednih tehnoloških karakteristika.

Koliko je poznato, za sada nije potpisan ni jedan ugovor, ali slovenački mediji procenjuju da je nekoliko dogovora u visokoj fazi realizacije. Slovenačka industrija bi želela da bude više prisutna i u Fiatovim operacijama u Srbiji, u fabrici Fiat automobili Srbija (FAS), koja je zadužena za model 500L.

Fiat je već ranije najavio da planira u sledećih pet godina da poveća asortiman sa nekoliko novih modela, a u Srbiji se nadaju da bi se upravo u Kragujevcu mogla proizvoditi nova Panda ili neki drugi Fiatov model.

Među slovenačkim firmama koje su Italijani pozvali u Torino, pominju se sledeće: Livar, KGL, Boxmark Leather, Cecomp, Cimos, RAA, ELVEZ, Emo Toolbox, IKOR, Iskra ISD, Laminator, MLM, Savateć SG-Moto, SILIKO, Tab Seals GK, Unior i Va.

Koliko je proizvodnja autodelova važna za slovenačku privredu, govori i činjenica da AKS okuplja 223 firme iz tog sektora. Ta industrija zapošljava gotovo 16.000 ljudi, a godišnje ostvari prihod od 3,3 milijarde evra.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE