Wizz Air privilegijama na Surčinu uštedeo 5,5 miliona evra?

Mađarski Wizz Air je u protekle gotovo tri godine, zahvaljujući popustima koje je imao na beogradskom aerodromu, "uštedeo" skoro pet i po miliona evra. Nije bilo privilegovanih, poručuju sa aerodroma.

U vazduhoplovnim krugovima već duže vreme kruže priče o privilegovanom položaju ove niskotarifne avio-kompanije, ne samo u odnosu na ostale strane prevoznike, već i u odnosu na nekadašnji Jat.

Ugovor beogradskog aerodroma i mađarskog prevoznika, aneks ugovora, cenovnik, ali i nekoliko faktura do kojih su došle Novosti pokazuju da su za Wizz Air važila ozbiljna sniženja.

Primera radi, mađarski "loukoster" imao je popust od 20 odsto za putničku taksu na Terminalu 1. Umesto 12 evra, što je puna cena, plaćao je 9,6 evra po putniku.

Tako je od 2011. do 2013. godine, računajući broj putnika, samo po osnovu putničke takse Wizz Air "bio dobar" za 1.324.681 evro. Zahvaljujući popustima za prihvat i otpremu aviona, osvetljenje i parking, Wizz Air je za tri godine uštedeo 4.087.669 evra.

Puna cena po avionu za prihvat i otpremu iznosi 1.683,4 evra a za Wizz Air 629,88. Takođe, za osvetljenje puna cena je 177,12 dok se Wizz Airu naplaćivalo 123,98 evra. Za parking, cena je 129,6 a Wizz Air je parking, po avionu, naplaćivan 90,72 evra.

Inače, posle nacionalnog avio-prevoznika, mađarski "loukoster", imao je u protekle tri godine, činjenica je, najviše putnika sa beogradskog aerodroma.

Aerodrom: Nema privilegovanih

Ne postoji način da bilo koja kompanija neopravdano ostvaruje privilegovan položaj u odnosu na druge. Pravila su jasno definisana i potpuno jednako se primenjuju na sve avio-prevoznike, tvrde na beogradskom aerodromu, ukazujući na to da su ugovori poslovna tajna, što ih ograničava u odgovorima na pitanja koje su postavile Novosti.

Postoje definisani cenovnik i pravilnik, koji preciziraju uslove pod kojima je moguće ostvariti redukciju cena za svaki vid usluga, navode u "Tesli".

U zavisnosti od obima prevezenih putnika, terminala koji koristi i obima i izbora usluga, avio-kompanija ostvaruje tačno precizirane skale redukcije cena.

Za usluge koje pojedine kompanije neće da koriste (poput ček-ina, kargo sekcije, avio-mostova…) cena im se umanjuje proporcionalno uslugama koje ne žele. Tu, dakle, suštinski nije reč o popustu već o odustajanju od određene grupe usluga.

Navodi da je Wizz Air napravio ogromne uštede, a da Jat nije imao ravnopravan tretman nisu tačni, tvrde na aerodromu. 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE