Zašto nam se kvari mobilni, a Nutella ima manje lešnika?

Javna je tajna da je kvalitet robe iste marke neuporedivo lošiji u Srbiji nego u inostranstvu, a deklaracije na proizvodima su "enigma" za potrošače, izjavila je Tanjugu predsednica Centra za zaštitu potrošača Srbije Vera Vida.

To nam potvrđuju potrošači koji žive u inostranstvu i iste proizvode koriste u Srbiji i tamo gde žive, počev od kozmetike, konditorskih proizvoda, a posebno tehničke robe, navela je Vida.

U prilog svemu govori i činjenica da je pre par godina utvrđeno da slatki kremni namaz Nutella namenjen tržištu jugoistočne Evrope sadrži mnogo manje lešnika nego onaj za tržište zapadne Evrope. Navodno, ispitivanjem je utvrđeno da stanovnici JIE više vole Nutellu sa manje lešnika, tvrdi Vida.

Najveći broj prijava potrošača u Srbiji odnosi se na kvalitet obuće, mobilnih telefona i bele tehnike, jer se već nakon nekoliko meseci ili čak nekoliko dana ovi proizvodi, zbog kvara, šalju na opravku.

Vida precizira da se to pre svega odnosi na telefone koji se blokiraju, patike koje se rašiju, ili pak televizor koji "ne daje znake života". Deklaracije nisu rešenje, jer, kaže Vida, slova su toliko sitna da ne mogu da se pročitaju, a često su nejasne ili nalepljene na pogrešne proizvode.

Ona je podsetila da kontrolu prilikom uvoza u Srbiju obavlja Jugoinspekt, nezavisna međunarodno priznata kontrolna organizacija u Srbiji i u celom regionu, a čija delatnost podrazumeva kvantitativno-kvalitativnu kontrolu, laboratrijska ispitivanja i sertifikaciju proizvoda i usluga.

Ona je na kraju rekla da do sada u Srbiji niko nije radio uporedno ispitivanje ni jednog stranog proizvoda sa istim tim proizvodom u inostranstvu, pritom pitajući "zašto?".

Proveravaju bezbednost, ne i – kvalitet

Načelnik odeljenja za tehnički nadzor tržišne inspekcije Slavisa Petković kazao je Tanjugu da dokumenta kojima se propisuje usaglašenost proizvoda sa zahtevima direktiva koje su implementirane u zakonodavstvo Srbije, utvrđuju bitne zahteve bezbednosti proizvoda, a ne kvalitet.

Tržišna inspekcija, dakle, proverava usaglašenost deklaracije sa domaćim propisima i bezbednost neprehrambenih proizvoda, ali ne i kvalitet – to se zove tehnički nadzor, precizirao je Petković.

"Proizvodi u prometu ispunjavaju bitne zahteve bezbednosti i zahteve naših tehničkih propisa, a kvalitet i trajnost su predmet obligacionog i potrošačkog prava za šta nije nadležna tržišna inspekcija", ponovio je Petković.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE