
PayPal povećao broj pošiljki za 50 odsto
Dolazak PayPala na tržište Srbije dramatično je povećao broj pošiljaka koje prolaze kroz carinski i poštanski sistem. Stalno se povećava broj paketa, a samo u poslednjih par meseci zabeležen je rast pošiljaka od 50 odsto.
U carinarnici Niš u proteklih šest meseci, odnosno od aprila do kraja septembra, ocarinjeno je 5.726 pošiljaka koje su plaćene preko PayPala, što predstavlja rast od 60 procenata u odnosu na isti period prošle godine.
Ukupna vrednost ovih pošiljaka je bila veća od 20 miliona dinara, izjavio je Veselin Milošević iz Uprave carine, govoreći na panelu o carinskoj politici i elektronskoj trgovini u Srbiji.
On je izneo i podatke za novosadsku carinarnicu u kojoj je ove godine promet tri puta veći, uz zaključak je da su građani veoma zainteresovani za kupovinu preko interneta i plaćanje preko PayPala i da naplata zakonskih dažbina ne predstavlja prepreku za razvoj elektronske trgovine.
Prema njegovim rečima, Uprava carina je potpuno spremno dočekala PayPal, pa je u dogovoru sa Poštom Srbije promenjena organizacija posla i uveden smenski rad kako ne bi došlo do kašnjenja u isporuci zbog povećanog broja pošiljaka.
Post eksport usluga
Prema podacima Zavoda za statistiku, u Srbiji internet koristi 55,8 odsto građana, a skoro milion njih je već kupovalo robu i plaćalo usluge preko interneta.
To je rast od 300.000 ljudi za samo godinu dana, pa je učešće elektronske trgovine u ukupnoj trgovini u Srbiji dostiglo 10 odsto, rekla je Bojana Nikolić iz PTT.
Tom rastu je, kako je navela, doprinelo i to što je država podigla limit za carinjenje robe sa 20 na 50 evra, kao i to što je došao PayPal, ali i to što je Pošta uvela Post eksport, uslugu koja omogućava malim i srednjim preduzećima jednostavniji i jeftiniji postupak izvoza robe.
Post eksport se može koristiti za izvoz robe u vrednosti do 1.000 evra po jednoj pošiljci i tu uslugu za sada koristi oko 300 malih privrednika.