Srbija: Internet ima značajan uticaj na kupovinu

U Srbiji internet ima najveći uticaj na donošenje odluke o kupovini, pokazuju rezultati Consumer barometer istraživanja koje je sproveo Google u saradnji sa IAB Europe i TNS Infratest.

„U zavisnosti od kategorije, između 53 i 92 odsto pretraživanja proizvoda i donošenja odluka nastaje korišćenjem Internet izvora. Na primer, u sektoru maloprodaje, 69 odsto pojedinaca koji su kupili neki maloprodajni artikal, prethodno je izvršilo pretragu i donelo odluku nakon pretraživanja nekog internet izvora, iako je samo 18 odsto kupovine zapravo učinjeno online. Online transakcije u sektoru maloprodaje su manje od onih u Sloveniji, koje iznose 23 odsto“, ističe Darko Dujić, direktor razvoja poslovanja u kompaniji Google za Adriatik region.

Građani Srbije koji koriste Internet najčešće donose odluku o kupovini proizvoda u kategoriji putovanja gde čak 92 odsto pretražuje, dok 36 odsto i obavi online kupovinu. Posle putovanja, druga najčešća je kategorija portošačke elektronike i mobilnih uređaja gde 89 odsto ispitanih pretražuje informacije po Internetu, a njih 26 odsto i izvrši kupovinu online. Tu je i kategorija medija, gde na primer spadaju bioskopske karte, sa čak 81odsto ispitanih koji su pretraživali proizvod po internetu, dok je 26 odsto izvršilo kupovinu online. Što se tiče donošenja odluke o kupovini tehničkih uređaja ili maloprodajnih artikala, većina kupaca u Srbiji počne sa pretragom nedelju dana pre kupovine. Podaci takođe pokazuju i sjajan potencijal za poboljšanje direktne online kupovine u kategoriji finansija i osiguranja, pošto manje od 10 odsto građana Srbije obavlja ove transakcije na taj način, dok, na primer, u Baltičkim zemljama taj procenat iznosi preko 60 odsto.

“U poređenju sa ostalim zemljama iz regiona jugoistočne Evrope, vidimo mnogo mogućnosti u regionu Adrijatika. Velike kompanije kao i male i srednje firme bi morale da učine svoje prozvode i usluge vidljivijim na Internetu, da bi korisnici mogli da ih pronađu i da se o njima informišu. Ukoliko se ponuda kvalitetnih internet sajtova poveća, potražnja će takođe rasti, što je iskustvo sa drugih tržišta”, ističe Andrej Koštomaj, marketing menadžer za region Adriatika.

U prethodnih 12 meseci, u maloprodajnom sektoru u Srbiji, kategorije na koje je najviše uticala Internet pretraga su kućni aparati, potom knjige i sportska oprema, za kojima slede odeća i modni dodaci.

Većina ljudi ode na Internet da pronađe proizvod koji im se dopada i mesto gde žele da ga kupe, a nakon toga odu u radnju i kupe ga. Ukoliko prodavac nameštaja nije prisutan na internetu, vrlo verovatno ne crpi svoje mogućnosti u punom obimu. Kupci nameštaja više ne idu od radnje do radnje kako bi pronašli ono šta im je potrebno, već istražuju online”, zaključio je Koštomaj.

U Srbiji (97 odsto), Hrvatskoj (98 odsto) i Sloveniji (91 odsto), Google je najpopularnija alatka za pretraživanje interneta, a građani Srbije najčešće koriste desktop računare i tablete kako bi pretraživali informacije u oblasti putovanja, kao i proizvode iz kategorije tehnologije. U isto vreme, sa mobilnih telefona se najčešće pretražuju informaije vezane za putovanja i stvari iz kategorije medija i tehnologije.

“U današnje vreme, veoma je važno da se razumeju ove informacije kako bi kompanije mogle da izađu u susret svojim korisnicima” , zaključio je Joško Mrndže, direktor kompanije Google za Adriatik region. 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE