Promene i nove aviokompanije na istoku Evrope
Tri mađarska biznismena nameravaju uz podršku ulagača s Bliskog istoka da pokrenu novu avio kompaniju sa sedištem u Budimpešti koji bi trebao da popuni prazninu nastalu prošlogodišnjom propašću kompanije Maleva.
Očekuje se da će Solyom Hungarian Airways do kraja septembra raspolagati sa šest aviona i povećati flotu na 25 letelica do kraja 2014. godina, a na 50 do 2017. godine, uključujući i 10 aviona širokog trupa za odredišta na duge relacije.
Izvršni direktor Solioma Jozsef Vago nije naveo detalje o rutama ali je prognozirao naglo širenje na Bliski istok, severnu Afriku i na područje nekadašnjih članica Sovjetskog Saveza.
Istočnoevropski vazdušni prevoznici u poslednje vreme privlače veliku pažnju na tržištu.
Tako je Korean Air ove godine kupio 44 posto udela u posrnulom Czech Airlinesu, a Vizz Air preduzeo je prve korake u smeru organizacije početne javne ponude deonica u Londonu.
Poljska vlada prodaje većinski udeo u državnom prevozniku LOT-u, a Etihad Airvais iz Ujedinjenih Arapskih Emirata razmatra mogućnost kupovine udela u srpskom JAT-u.