Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Žene obrazovanije, ali teško dolaze do odbora kompanija

    Iako su žene obrazovanije od muškaraca i imaju više iskustva, potrebno im je više vremena da dospeju u odbore kompanija, ocenjeno je danas na predstavljaju istraživanja o ženama u odborima direktora.

    Izvršna direktorka Instituta FEFA i jedan od autora istraživanja Tanja Kuzman izjavila je da žene treba da porade na komunikacionim veštinama i samopromovisanju, a osobine koje su cenjene kod žena su preciznost i tačnost.

    Kako je rečeno, najveće prepreke za žene su takozvani "dvostruki teret", jer žene pored karijere visoko vrednuju i ulogu u porodici.

    Pokazano je da žene provode četiri sata više na kućnim poslovima od muškaraca, dok oni od tog vremena troše dva sata na poslu i dva sata za odmor, rekla je Kuzman.

    Prepreka je, kako je navela i da korporativni model koji zahteva dostupnost u svako doba dana, kao i nedostatak samopromocije, dok se žene koje rade na tome često definišu kao napadne i odbojne.

    Jedna od autora istraživanja i prodekan za nauku na FEFA Katarina Djulić navela je da je jedno od rešenja na nivou države da se poveća učešće žena u odborima uvodjenje kvota, razmatranje zakonske regulative o plaćenoj nezi deteta koju pruža otac, otvaranje vrtića i staračkih domova.

    Kako je rečeno, u svakoj kompaniji treba da se obezbedi unapredjivanje žzena i da se koriguju politike ljudksih resursa.

    "Kompanije bi trebalo da se usredsrede na politike koje su usmerene na žene sa dobrim rezultatima i koje i vode ka izvršnim funkcijama", navodi se u istraživanju i dodaje da je potrebno i formirati bazu podataka o potencijalnim kandidatkinjama za prijem u odbor.

    Predsednik MK grupe Miodrag Kostić izjavio je na je u menadžmentu njegove kompanije učešće žena 30 do 35 odsto i da su žene analitičnije i lojalnije firmi nego muškarci.

    On je poručio ženama da pokažu šta znaju i koliko vrede i da se same izbore za mesto u društvu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE