SAD: Milionska kampanja za 500L
Kragujevački fijati 500L od sledećeg meseca počinju da se prodaju širom Sjedinjenih Američkih Država, po ceni nižoj od konkurentnih vozila i posle šestomesečne reklamne kampanje u koju je uloženo nekoliko milona dolara.
Cena od 19.000 dolara za automobil sa motorom od 1,4 litra i 160 konjskih snaga, automatskim menjačem, navigacijom i dobrim paketom opreme deluje primamljivo. Poređenja radi, početna cena najjeftinijeg "mini kantrimena" u SAD je 22.000 dolara, za osnovni "kuper" model sa prednjim pogonom.
Kampanja je "agresivna", o čemu govori podatak da je ovaj automobil reklamiran u najgledanijim terminima u vreme finala superboula, kaže ambasador Srbije u SAD Aleksandar Petrović, koji i sam planira kupovinu 500L.
Ostaje, međutim, problem finasiranja, pošto južnokorejski proizvođači u SAD prodaju automobile bez učešća i bez kamate sa mesečnom ratom od 150 do 200 dolara, u zavisnosti od modela. Bitan faktor je i veliki broj vozila na lageru, čime se povećava šansa za prodaju.
Iz kompanije za prekookeanski transport Grimaldi Lines kažu da je planirano da se svakih 15 dana u Ameriku prevezu dva broda sa po 3.000 vozila ističući da do kraja godine imaju kapacitet do 60.000 vozila.
Fijat 500L će dobiti bolje opremljenu i veću verziju treking, čija prodaja počinje od jeseni sa cenama od 21.000 do 26.000 dolara. Mogućnost izbora boja karoserije i unutrašnjosti tog modela mnogo je veća, pa će mnogi potencijalni kupci čekati na svoju unikatnu kombinaciju.
U svakom slučaju, sledećeg meseca će se znati kako su Amerikanci prihvatiti srpski fijat.