Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kakva je sudbina rafinerija do 2020. godine?

    Prerađivači nafte u Evropi zatvoriće 10 odsto rafinerija u ovoj deceniji pošto je tražnja za gorivom pala na 19-godišnji minimum.

    Od ukupno 104 postrojenja, 10 će biti trajno zatvoreno do 2020. godine, i to od Francuske, preko Italije do Česke, pokazuje anketa agencije Bloomberg u kojoj je učestvovalo šest direktora evropskih rafinerija.

    Potrošnja nafte opada petu godinu za redom i dostigla je najniži nivo od 1994. godine, procenjuje Međunarodna agencija za energetiku. Dve trećine evropskih rafinerija zabeležilo je gubitke u 2011. godini, prema podacima kompanije Essar Energy Plc, vlasnika druge najveće britanske rafinerije.

    "Samo zbog pada evropske tražnje, ne uzimajući u obzir negativne efekte od strane konkurentijih tržista iz drugih regiona, u Evropi će svake godine morati da buyde zatvorena jedna velika i dve manje fabrike za preradu nafte", izjavio je Bloombergu generalni direktor istraživačkog centra JBC Energy GmbH, Dejvid Več, koji pruža savetodavne usluge naftnim kompanijama i vladama.

    Skok američkog izvoza dizel goriva za 50 odsto tokom tri godine, zajedno sa opadanjem tražnje za uvozom evropskog goriva, kao i dve recesije za pet godina u evro regionu, srezali su profite od naftnih prerađevina kompanijama kao što su italijanski ENI i holandski Royal Dutch Shell.

    Prerađivačke marže pale su ovog meseca na samo sedam dolara, dok su 2008. godine iznosile oko 20 dolara po barelu, prema podacima do kojih je došao Bloomberg.

    Gubitke uslovljava i proizvodni protfolio evropskih rafinerija. Najveći broj evrospkih rafinerija, od kojih je 50 odsto izgrađeno uoči Drugog svetskog rata, usmerene su na proizvodnju benzina, iako 75 odsto potreba na tržištu motornih goriva u regionu sada otpada na dizel .

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE