Znanjem u digitalnu budućnost!
Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System
Početkom sledećeg meseca ću imati veliko zadovoljstvo da svojim predavanjem otvorim Školu digitalne komunikacije koju po treći put organizuje agencija Represent Communications. Tokom nešto više od mesec dana intenzivnog rada polaznici će dobiti najsvežije informacije i praktične savete o različitim oblastima kompleksne celine koju nazivamo online komunikacija, i to od najboljih stručnjaka u ovoj oblasti iz zemlje, Hrvatske i Velike Britanije. Kroz teorijski i praktičan rad sa najuspešnim komunikatorima sa ovih prostora, diplomci ove jedinstvene škole će steći sveobuhvatno znanje o tome kako Internet i društvene mreže donose realnu poslovnu korist i menjaju moderan biznis.
Iako su naše kompanije na ovom polju ostvarile veliki napredak, ideja o konkrentoj dobiti koje skoro svako poslovanje može da ima od kvalitetne online komunikacijske strategije, još uvek je u nekim delovima domaćeg biznisa nejasna, pa čak i potcenjivana. Na sreću, takva predubeđenja se menjaju, kako sa nezaustavljivim razvojem novih tehnologija čija primena u poslovnim procesima nameće neumoljiv zahtev za digitalnom pismenošću, tako i sa dolaskom nove generacije poslovnih lidera, obrazovanih i odraslih uz ideju o Internetu kao podrazumevanom sredstvu rada. Po istraživanju Republičkog zavoda za statistiku, 97,7% preduzeća u Srbiji koristi Internet u poslovanju, a 73,8% firmi ima i svoj web sajt. Ovi podaci pokazuju da, uz sve druge otežavajuće okolnosti, bar u ovom aspektu pratimo svetske standarde, što je dalje dokaz veoma bitne činjenice – digitalno doba nikoga ne čeka, to je potreba i uslov poslovanja svake ozbiljne organizacije. Drugo je pitanje, međutim, kako se snalazimo u ovim novim okolnostima, i sa koliko stručnosti i znanja raspolažemo kada "izađemo na Internet".
S tim u vezi, želim da ukažem na važnost koju edukacija u oblasti digitalne komunikacije može da ima i za pojedinca i za kompanije. Osim što je poznavanje rada na Internetu redovan zahtev svakog oglasa za posao, sve više se i sam proces aplikacije oslanja na društvene mreže. Svetska istraživanja kažu da je prošle godine 92% HR stručnjaka koristilo društvene mreže za pronalaženje kandidata za posao, a čak 89% firmi je koristilo LinkedIn u procesu zapošljavanja novih kolega. Istovremeno, 88% onih koji su u potrazi za poslom, u te svrhe koriste bar jedan profil na društvenim mrežama. Ovaj trend može samo da nastavi da raste, a online konkurencija da bude sve jača. Zato adekvatno razumevanje digitalne komunikacije predstavlja prednost i u virtuelnom nastupu pred budućim poslodavcem, ali i praktičan dokaz znanja iz oblasti online komunikacija, koje je poželjan doprinos u radu svake organizacije. Utakmica na tržištu rada je žestoka, zahteva temeljne pripreme, a možemo biti sigurni da će se sve više igrati po digitalnim pravilima.
Što se tiče kompanija, jedna konstanta važi za većinu komunikacijskih istraživanja o ovom pitanju – korisnici više veruju brendovima koji su aktivni na Internetu i društvenim mrežama. Ovo poverenje dolazi otuda što se komunikcija na društvenim mrežama s razlogom shvata kao dobra provera profesionalizma i ozbiljnosti u ispunjavanju proklamovanih vrednosti jednog brenda. Digitalna komunikacija u ovom obliku nema komfor tradicionalnog PR-a u vremenu za pripremu i planiranje. Nametnuta je brzina, traži se inovatinost, relevantan i zanimljiv sadržaj, a podrazumeva spremnost na necenzurisanu i trenutnu povratnu rekaciju, i dobru i lošu.
Online prisustvo danas jeste ekvivalentno upisivanju u matičnu knjigu rođenih za pojedince. Međutim, dostupost web prezentacija i društvenih mreža ne treba nikoga da zavara. Digitalno doba je odmaklo mnogo dalje od toga, a sofisticiranost tehnika digitalne komunikacije iznenadila bi i mnoge koji misle da su svesni dometa online revolucije. Istina je da što dalje idemo u digitalnu budućnost, sve nam više znanja treba.