Društveni mediji zahtevaju lidere novog kova
Uprkos porastu popularnosti društvenih medija među zaposlenima, kupcima i kao sredstva sticanja konkurentske prednosti, mnogi lideri još uvek ne prihvataju mogućnosti koje pružaju društveni mediji. Ono što ih sprečava u tome je uglavnom strah da ne naprave grešku, nedostatak kontrole, ali i strah od bujice informacija.
Prema izveštajima najnovijih istraživanja ovakav stav je greška i to za same lidere, ali i kompanije koje vode, bez obzira da li se radi o digitalnim kompanijama ili ne. Same kompanije moraju da ohrabre i stvore lidere koji su društveno medijski pismeni i koji mogu drugima da prenesu svoje znanje u korišćenju društvenih medija. U suprotnom ostaje se van tokova komunikacije i načina prikupljanja informacija koji sve više dobijaju na značaju.
Društveno medijski pismeno vođstvo praktično se zasniva na šest dimeznija, ustanovili su stručnjaci, i to na ličnom nivou i strategisjko-organizacionom.
Kao ličnost lider novog doba mora biti:
Proizvođač – lideri u svetu društvenih medija moraju da razviju kreativne kompetencije, pre svega autentičnost, pripovedanje i umetničku viziju, ali i tehničke veštine i to pre svega video produkcije.
Ditributer – neophodno je ući u suštinu različitih platformi, shvatiti kakve poruke imaju potencijal viralnog sadržaja, izgraditi strukturu pratilaca.
Primalac – lider mora da obezbediti rezonancu preko selektivnih odgovora, a najvažnije je da kroz filtriranje mnoštva informacija izdvoji one najvažnije.
U strategisjko-organizacionom smislu lider mora biti:
Savetnik – neophodno je da omogući i podrži atmosferu korišćenja društvenih medija, koordiniše, kanališe i kontroliše aktivnosti.
Arhitekta – neophodno je uspostaviti balans između odgovornosti u vertikalnim strukturama organizacije i saradnje na horizontalnom nivou.
Analitičar – praćenje dinamičnosti industrije društvenih medija je nezaobilazna stavka svakog lidera novog kova, kao i razumevanje uticaja koji društveni mediji ostvaruju na ponašanje pojedinaca i kulturološke promene koje izazivaju.
I.M.