Kriza menja navike Evropljana

Potrošači iz Evrope prinuđeni su da menjaju dosadašnje navike zbog krize koja ne posustaje već četvrtu godinu, i da se okreću alternativnim vidovima snabdevanja.

Prema rezultatima studije Opservatuar Setelem, centra za istraživanje potrošnje francuskih i evropskih domaćinstava, samo 34 odsto ispitanika namerava da potroši više u ovoj nego u prethdonoj godini.

Istražvanje je sprovedeno na uzorku od 6.500 ispitanika u 12 evropskih zemalja. Potrošači Starog kontinenta se sve više okreću alternativnim vidovima snabdevanja.

>>>>Navike štedljivih ljudi

„S obzirom da 10 do 20 odsto populacije trenutno traži posao u evropskim zemljama, porast alternativne potrošnje nije iznenađenje“, navode u centru. 

Razmena dobara i usluga, trampa, kupovina korišćenih stvari – imaju rastuću tendenciju. U tom domenu, Francuzi prednjače – među njima je 62 odsto onih koji su pribegavali alternativnoj potrošnji poslednjih meseci, dok je na evropskom nivou taj procenat bio 52.

Čak 68 odsto Evropljana namerava ubuduće da kupuje „second hand“ robu, u odnosu na 59 odsto prošle godine.

Uloga Interneta, naročito društvenih mreža, jeste ključna u razvoju alternativnih modela potrošnje, ocenjuje se u istraživanju.

„Alternativni vidovi će ubuduće uzeti maha, jer ne postoji nijedan razlog da se zaustavi ovaj trend“, smatra Nevi, na osnovu poređenja internet trgovine 2000. i danas.

Čak četvrtina ispitanika ocenjuje da će ubuduće potrošači pre svojih odluka o kupovinama određene robe, potražiti stavove izražene na društvenim mrežama.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE