Potrošnja ribe porasla za 20 posto
Potrošnja ribe u domaćim ugostiteljskim objektima porasla je 2012. za čitavih 20 odsto u odnosu na prethodnu godinu, pokazuje istraživanje najvećeg veleprodajnog lanca u Srbiji METRO Cash & Carry. Uprkos odomaćenom stereotipu da se domaća trpeza ne može zamisliti bez svinjskog, junećeg ili pilećeg mesa, potražnja za ribom neprestano raste i nije vezana isključivo za periode posta.
Interesantne su i promene po pitanju vrste ribe koje gosti restorana i hotela u Srbiji traže, pa je popularnost brancina i orade sada veća od do juče neprikosnovenog šarana. Među morskim ribama najpopularniji su brancin, orada, losos i tuna, a među slatkovodnim šaran, smuđ i pastrmka.
U domaćim ugostiteljskim objektima raste potražnja i za ekskluzivnijim vrstama poput grdobe, romba i jastoga, pokazuju podaci METRO Cash & Carry.
Nekada su na tržistu Srbije bile najzastupljenije određene vrste slatkovodne ribe kao što su som, smuđ, šaran, pastrmka i tek nekoliko vrsta morske ribe. Situacija je danas dosta drugačija jer se formirala kontinuirana potražnja za novim vrstama ribe. Na tržištu Srbije danas je u ponudi nekoliko desetina vrsta sveže morske ribe, zatim mekušci i ljuskari.
Očekuje se da će se rastući trend potražnje za ribom u Srbiji nastaviti u narednih nekoliko godina, što je ohrabrujuća vest s obzirom na tvrdnje lekara i stručnjaka o pozitivnom uticaju redovnog korišćenja ove vrste hrane na zdravlje ljudi.