
Edit Ilmajer za BizLife: Srbi troše novac na lep život
Edit Ilmajer je direktorka austrijske kompanije „Krammer&Wagner&Illmaier“ koja je odgovorna za razvoj i iznajmljivanje tržnih centara i retail parkova u Hrvatskoj, BiH i Srbiji. Ova kompanija uspešno realizuje izgradnju tržnog centra „Stadion“ na Voždovcu koji će na krovu imati fudbalski stadion, a za koji se pretpostavlja da će biti jedan od simbola Beograda u budućem periodu.
Ovaj tržni centar će stanovnicima ovog dela glavnog grada ponuditi različite sadržaje koji će im „olakšati život“, a između ostalog u tržnom centru radnje će imati poznati svetski brendovi, postojaće velnes centar sa teretanom, kao i restoran koji pruža pogled na panoramu Beograda.
Za BizLife portal Edit Ilmajer govori o životu u Beogradu, beogradskim ženama, uspehu, kao i o tome koliko će tržni centar na Voždovcu značiti za kupoholičarke…
Da li smatrate da žene imaju predrasude po pitanju odredjenih poslova deklarišući ih kao prvenstveno „muške“ poslove? I da li je to greška? Koji je vaš recept za uspeh?
Rečenica kojom bih sve objasnila je: Nikada ne odustaj! To je ujedno i moj moto. Na kakve god prepreke budete nailazili, ne treba odustajati. Treba svaku tešku situaciju u životu pretvoriti u novu mogućnost. Prepreke su u stvari mogućnosti. Sve se može rešiti i svaki se problem može srediti. Nakon svega, bićete jači i još ponosniji na svoje rezultate. Velika je greška to što se neki poslovi podrazumevaju kao „muški“ poslovi zato što sam sigurna da ne postoji zadatak koji žena ne može da izvrši. Samo treba da verujemo u sebe.
Kako uspešno balansirate izmedju posla i privatnih obaveza i da možete sve ispočetka, da li biste se ponovo bavili poslom koji sada radite?
Ja prosto ne delim posao i privatne obaveze. Sve ono što radim je moj život. Ako mi treba odmor nekoliko sati, odmoriću. Jednostavno radim ono što želim i kada želim, ali ne bih mogla da zamislim sebe dve nedelje na nekom odmoru bez posla, bez laptopa i bez mobilnog telefona. Ne bih mogla da živim bez posla. Moj način i tempo života su takvi, a posao je ogroman deo njega. Kada bih krenula ispočetka, radila bih opet isto. Ne bih promenila ni jednu stvar i sigurna sam da bih se bavila istim poslom. Ključ uspeha i jeste u tome da se bavite nečim što vas zanima i što vas ispunjava.
Na koji način se oslobađate stresa i pošto se zna da ste veliki ljubitelj životinja da li imate kućne ljubimce?
Volim životnje, posebno pse i bavim se humanitarnim radom. Postoji nekoliko skloništa za pse, kojima pružamo finansijsku, a i svaku drugu podršku. Kako to podrazumeva veliku odgovornost i to vidim kao neku vrstu posla koji je potpuno drugačiji od onog što radim, ali koji me takođe apsolutno ispunjava. Trenutno imam 4 psa. Iz Srbije, Austrije, Bosne i Hrvatske. Broj mojih ljubimaca se povećavao kako sam se selila iz jedne zemlje u drugu. Stoga, moj pas iz Srbije je najmlađi.
Koja je vaša večita inspiracija?
Inspiracija je sve oko mene. Moj posao koji napreduje, klijenti koji mi šalju pozitivne odgovore uvek kada su zadovoljni , moji divni psi, moja porodica, ljudi.
Koliko je bitno oblačenje kada govorimo o prvom utisku, posebno u poslovnom svetu i da li bi žene u poslovnom svetu trebalo da imaju slobodu da nose ono što žele?
Mislim da je vrlo bitno kako se oblačmo, zato što naš stil utiče na prvi utisak. Ako želite da postanete neko, to se u manjoj ili većoj meri vidi i u vašem stilu oblačenja. S druge strane, apsolutno sam sigurna da ne bi trebalo da postoje pravila o tome šta žene smeju nositi, a šta ne smeju. Nikako! Svako mora biti slobodan da iskaže svoju kreativnost i ono o čemu razmišlja. Najbitnije je da se osećate slobodno u onom što nosite, zato što ćete jedino tako biti samouvereni i dobri u poslu kojim se bavite.
Sviđa mi se. Ovde sam već godinu dana. Kada smo došli u Beograd, ne samo da smo istražili tržište već smo se bavili i drugim fenomenima. Ja uvek gledam žene, jer ako su one dobro obučene i ako vole modu, onda svakako ima smisla tu otvarati šoping centar. Primetili smo da su beograđanke izuzetno negovane i da se primetiti da dosta polažu u modu i u izgled. To nam je svakako bio ogroman podstrek.
Da li ste kupoholičarka? Šta uglavnom kupujete i šta bi bilo u trendu ove zime?
Da, jesam. Nažalost, novac uglavnom trošim na cipele i tašne kao i većina žena. A što se tiče trendova za zimu, ja preporučujem glamur. Ove sezone nabavite nešto svetlucavo, nešto zlatno i visoke potpetice koje su nezamenljive za sve svečane prilike. Dozvolite sebi dašak glamura za praznike, prijaće vam.
Da li postoji razlika između tržnih centara u Srbiji i Austriji i mislite li da su žene u Beogradu u trendu u odnosu na žene u drugim zemljama?
Ne mislim da postoji velika razlika, nažalost, u Srbiji i dalje čekamo neke brendove. Mada moram priznati, cene u Srbiji su malo veće od onih u Austriji. Što jeste paradoksalno s obzirom da su plate u Srbiji znatno manje, ali to samo još više govori u prilog tome kako ljudi u Srbiji uživaju u životu. Svoj novac troše na lep život, što uključuje i lepu garderobu. Beograđanke su vrlo trendi. Ako bih uporedila žene u Austriji i ovde, Beograđanke su svakako stilizovanije. Imam utisak da žene u Austiji misle da imaju sve i iz tih razloga ne žele da troše vreme ulepšavajući se ispred ogledala. Ali mi smo ipak žene. Svaka od nas se oseća bolje kada se pogleda u ogledalo i kada vidi da dobro izgleda. Tada može samouvereno da kažemo – Da, to sam ja.
Jovana Milošević