
Prosecco u Britaniji duplirao prodaju uoči praznika
Ukoliko je ekonomska kriza istisnula penušava vina sa tržišta šampanjca Velike Britanije, najbolje čuvana „italijanska tajna“ – vino Prosecco, najveći je pobednik uoči novogodišnjih praznika.
Prodaja ovog vina je već duplirana u odnosu na isti period prethodne godine, sa najvećim očekivanjima koncentrisanim na period koji tek dolazi, proslavu Nove godine.
Uprkos opštem padu prodaje penušavih vina u Britaniji, u velikim megamarketima kao što je Tesco, Waitrose, i Marks & Spencer, proseko se pokazao kao „zvezda“ u kategoriji penušavih vina za 2012. godinu, prenosi britanski The Guardian.
Stručnjaci za vina smatraju da je ovakva potražnja „neverovatna“ ako se uzme u obzir da je do pre pet godina ovaj brend bio poznat isključivo poznavaocima vina.
Prosecco je zahvaljući kvalitetu i pristupačnoj ceni postao penušavo vino koje se najbrže razvija u ovom sektoru, i to pre svega zahvaljujući međusobnoj preporuci kupaca, smatraju stručnjaci.
Iz najvećih marketa kažu da se ova vrsta vina odlično prodaje za Božić, i da imaju 80 odsto rast prodaje pred praznike u odnosu na prošlu godinu.
Prosecco predvodi ovaj rast prodaje penušavih vina, sa šest odsto u odnosu na prošlu godinu, dok je ukupna prodaja svih brendova ove vrste vina iznosila, nedelju uoči katoličkog Božića, 440,000 flaša ili 2, 2 miliona caša šampanjca.
U lancu Marks & Spencer smatraju da je prodaja visoka zahvaljujući tome što sve više ljudi proslavlja praznike u svojim domovima, te oni očekuju da prodaju preko milion flaša šampanjca za vreme praznika – 15 odsto više nego prethodne godine.
Belo penušavo vino Prosecco potiče iz pokrajine Veneto u severnoistočnoj Italiji.