
Oglašavanje na mobilnim telefonima poraslo za 180 odsto
Oglašavanje na mobilnim uređajima u Americi dostići će, do kraja godine, cifru od četiri milijarde dolara, što je za 180 odsto više nego 2011.
Agencija iMarketer je pre samo dva meseca objavila znatno drugačije prognoze po kojima bi taj rast iznosio 80 odsto, odnosno vrednost oglašavanja je bila procenjena na samo 2,61 milijardu dolara, prenosi sajt Mashable.
Pored uticaja koji će društveni mediji neminovno izvršiti na poslovanje, uzeće i dobar deo kolača mobilnog oglašavanja.
Facebook očekuje da će zaraditi 339 miliona dolara od mobilnog oglašavanja uz tržišno učešće od 18,4 odsto. Ovome je doprinela i činjenica da je Facebook oglasno odeljenje povećalo prihod sa nula na 14 odsto za samo pola godine, i sada generiše više od tri miliona dolara dnevno.
Prema iMarketeru, Twitter će generisati 134,9 miliona dolara od mobilnog oglašavanja, što čini 3,5 odsto ukupne potrošnje na mobilno oglašavanje u Americi.
Očekuje se da će i Twitter i facebook nadmašiti Apple, koji ima 6,7 odsto udela na mobilnom reklamnom tržištu kroz iAds proizvode. Najdominantniji je Google koji ima 56,6 odsto udela na ovom tržištu.
Njegov udeo od 1,99 milijardi dolara na mobilnom tržištu pretraživanja oglasa u potpunosti dominira sa procenjenih 93,3 odsto. Kada je reč o prognozama za 2013., očekuje se da će ona biti još snažnija u domenu mobilnog oglašavanja.
IMarketer predvidja da će potrošnja na mobilno oglašavanje u Americi dostići 7,19 milijardi naredne godine, i više od 20 milijardi 2016.
Ipak, oglašavanje na mobilnim uredjajima čini svega 2,4 odsto ukupne vrednosti oglašavanja u Americi, ali se očekuje da taj udeo do 2016. godine poraste na 11 odsto, što će biti više od oglašavanja na radiju, ali još uvek neće prestići štampane medije.