Održan Drugi međunarodni sajam ‘Ekonomija sporta’

Drugi međunarodni sajam „Ekonomija sporta“ odgovorio je, između ostalog, na tri ključna pitanja – koji su potencijalni medijski i komercijalni izvori finansiranja koje generiše sport, kakvi investicioni modeli korporativnog sponzorstva sportskih klubova postoje, kao i koji su to infrastrukturni investicioni modeli u svetu.

O medijskim i komercijalnim izvorima prihoda govorili su kako predstavnici iz sveta sporta, tako i direktori uspešnih kompanija i predstavnici medija, a sve u cilju ostvarivanja zajedničke uspešne saradnje. Neki od govornika bili su Jovan Šurbatović, generalni sekretar Fudbalskog saveza, Darko Broćić, izvršni direktor AGB Nielsen, i Nada Popović Perišić, dekan Fakulteta za komunikacije i medije Univerziteta Singidunum

Tom prilikom je istaknuto da u nagledaniji sportovi u Srbiji (rangirano po prosečnom minutnom rejtingu) fudbal (4,21), tenis (3,43), vaterpolo (3,43) i rukomet (2,65). U periodu od januara do kraja novembra, najgledaniji sportski događaj je rukometna utakmica Srbija – Danska, a ukupan broj gledala koji su u 2012. gledali barem minut programa nekog od specijalizovanih sportskih kanala čini 53 odsto ukupne populacije.

Investicione modele korporativnog sponzorstva, kao i pod kojim uslovima se oni u svetu pojavljuju, objasnili su između ostalih i Dejan Petričević, generalni direktor Kombank Arene, Zvezdan Terzić, predsednik UO OFK Beograd, Jovan Ivković, predsednik FK Voždovac.

Panel infrastrukturnih investicionih modela okupio je veliki broj stručnjaka iz ove, ali i ostalih oblasti bliskih sportu i investicijama, pa su se kao govornici našli Fransoa Gzavije Denio, ambasador Republike Francuske u Srbiji, Daglas Apostol, šef Ekonomskog odeljenja Ambasade SAD, Ivan Ćurković, potpredsednik Fudbalskog saveza Srbije, Milovan Stanišić, rektor Univerziteta Singidunum, i Milan Janković, predsednik Privredne komore Beograda.

Fransoa Gzavije Denio, ambasador Republike Francuske u Srbiji istakao je da je za Evropsko prvenstvo u fudbalu koje će se održati 2016.godine u Francuskoj za izgradnju i rekonstrukciju stadiona potrebno dve milijarde evra, a od toga 10 odsto finansira država, pa je u tom projektu veoma bitno partnerstvo između javnog i privatnog sektora.

Na drugom sajmu Ekonomija sporta moglo se i čuti da će predstavnici ambasada SAD i Velike Britanije imati razgovore sa predstavnicima Fudbalskog saveza Srbije 19.decembra na temu projekta „Nacionalni stadion Srbija“.

Specijalno za drugi međunarodni sajam Ekonomija sporta bila je ekskluzivno predstavljena prezentacija Predraga Mijatovića, sportskog direktora FK Real, na temu „Stadion Santijago Bernabeu i komercijalni prihodi“.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE