
Ko reskira, profitira!
Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System
Polako ulazimo u onaj period godine kada se sabiraju rezultati postignuti u prethodnim mesecima, rangiraju najuspešniji i nagrađuju najbolji u svojim delatnostima. Sa zadovoljstvom mogu da se pohvalim da je taj period za Represent System počeo prošle nedelje kada nam je, Svet marketinga, izdavač magazina Taboo, priredio veliku čast i zadovoljstvo dodelivši po šesti put nagradu „Punom parom napred“ ageniciji Represent Communications, zatim i „Povelju postojanosti“ za deset godina uspešnog trajanja agencije u oblasti odnosa sa javnošću, kao i „Priznanje za razvoj marketinške misli“, čiji sam ovogodišnji ponosni laureat.
A kada dođu na red ovakve prilike i lepi povodi za osvrt na postignute rezultate, vreme je i da se podsetimo na sav rad i uloženu energiju koju tokom cele godine posmatramo kao deo svakodnevice, što je veoma lako uraditi kada ste posvećeni svom poslu i kada u njemu stalno nalazite nove izazove i prilike za zadovoljstvo. I upravo je takav pristup poslu koji u preprekama i teškoćama, a kojih je u proteklih nekoliko godina ekonomske krize u izobilju, vidi priliku da pokaže svoje kvalitete, prilagodi postojeće i pronađe nove načine poslovanja, verujem, zajednički svima koji su na Marketinškom događaju godine 2012 imali priliku da se nađu među nagrađenim liderima u oblasti marketinške, i uopšte, komunikacijske sfere domaćeg poslovanja.
Teško bi i moglo da bude drugačije, s obzirom na to da imamo sreću da radimo u delatnosti koja je sama veoma podložna promenama, praktično obavezna da istovremeno prati razvoj svih drugih poslovnih oblasti, ali i da diktira način na koji će komunikacijske prakse omogućavati drugim sferama poslovanja da se realizuju na tržištu. Posle deset godina rada u ovoj oblasti, drago mi je što najzad mogu da kažem da su domaće kompanije napravile ogroman napredak u razumevanju važnosti i direktne koristi koju im dobra komunikacijska kampanja može doneti u poslovanju i, posledično, ostvarenom profitu. Svaka delatnost ima svoje posebnosti, ali ako postoji univerzalni recept poslovnog uspeha, siguran sam da spremnost na ulaganje u usavršavanje sopstvenih resursa, hrabrost u spremnosti da se probaju nova i preispitaju stara rešenja, kao i stalna težnja da se prate svetski trendovi i inovacije, a koju kao lideri komunikacijskog tržišta demonstriramo godinama, predstavlja pravi primer za sve naše privrednike i domaća preduzeća.
Istina je da agencija Represent Communications nije izolovana od svih ekonomskih teškoća sa kojima se srpsko tržiše susreće, ali se od mnogih drugih, manje uspešnih priča, razlikujemo baš po tome što smo na ekonomsku krizu odlučno odgovorili proširenjem ponude usluga, što je uslovilo i rizičan potez celokupnog rebrendiranja, napravili smo korake u proboju na regionalno tržište, pripremili široku platformu koja će nam u budućnosti omogućiti dalji razvoj integrisanih komunikacija, a kroz sve te promene zadržali stare klijente, poverenje partnera iz Weber Shandwick-a, kao i svoj tim posvećenih profesionalaca koji vredno rade na ostvarivanju naše zajedničke poslovne vizije. Ništa od toga nije bilo lako, nije bilo ni nasumično, a ni iznuđeno, već naprotiv, proizvod unapred pripremljene sveobuhvatne poslovne strategije i promišljenog plana.
Previše često kod predstavnika naših domaćih kompanija imam priliku da sretnem strah, nespremnost da se pokušaju nove stvari i, uopšte, jedan rigidan pristup poslu, a nadam se da svojim primerom pokazujemo koliko je, u stvari, pogrešno kada se takvi stavovi maskiraju nekakvom poslovnom opreznošću ili štedljivošću. I verujem da nema boljeg dokaza za to od činjenice da je upravo naša spremnost da se na sve veće izazove odgovori još većom poslovnom kreativnošću ono što nas održava godinama, i ono što će nam, siguran sam, i u budućnosti donositi nove uspehe, pa i nove nagrade.