Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mediji opreznije u izveštavanju o nasilju nad decom

    Na okruglom stolu „Mediji i nasilje u školi – Šta treba znati kada izveštavamo o deci“ koji su danas organizovali Udruženje novinara Srbije i UNICEF predstavljen je izveštaj četvoromesečnog monitoringa odabranih medija u Srbiji.

    Istraživanjem sprovedenim od 15. jula do 10. novembra obuhvaćeni su tekstovi i fotografije o nasilju nad i među decom objavljeni u nacionalnim listovima: Politika, Danas, Blic, Pres, Večernje novosti, Kurir i Alo, kao i prikazi na javnom servisu RTS, komercijalnim nacionalnim televizijama TV B92 i Prvoj televiziji, i beogradskoj gradskoj televiziji Studio B navodi se u analizi

    Istraživanje je pokazalo da većina vodećih medija poštuje osnovna etička pravila kada izveštavaju o deci, posebno o deci žrtvama i počiniocima nasilja, ali da je ugrožavanje prava deteta na privatnost i zaštitu identiteta prisutno.

    Kršenje etike manje je zastupljeno na televizijama, jer one obično ne ulaze u rizik izveštavanja o konkretnim slučajevima gde su žrtve nasilja deca. Kada je u pitanju štampa, iako su retki slučajevi direktnog otkrivanja identiteta deteta, kodeksi se krše objavljivanjem fotografija i podataka koji dete – žrtvu nasilja, čine na indirektan način prepoznatljivim. Od ukupno 1.380 tekstova o deci, skoro svaki četvrti odnosio se na nasilje nad decom, a najprisutnije u medijima je nasilje nad decom uopšte, nakon čega slede nasilje u školi i porodično nasilje.

    Direktorka UNICEF za Srbiju Judita Rajhenberg istakla je da bi veća empatija novinara sigurno smanjila mogućnost da izbije novo nasilje nad detetom objavljivanjem senzacionalističkih naslova, fotografija ili snimaka koji ponižavaju dete ili ga kriminalizuju, da bi se dobila „dobra priča“.

    Učesnici skupa su se saglasili da se deca, posebno žrtve ili počinioci nasilja, zaštite u medijskim izveštajima i da je neophodno poštovati utvrđena profesionalna pravila. Međutim, ukazano je da postoji mnoštvo dilema oko interpretacije „najboljeg interesa deteta“. Zaključeno je da svaki pojedinačni slučaj treba pojedinačno razmatrati. Preporučeno je da se u narednom periodu otvori diskusija o zaštiti dece i njihovih prava u novim medijima.

    Skup je održan na Međunarodni dan deteta u Press centru UNS-a i na njemu su učestvovali urednici i novinari vodećih srpskih medija, predstavnici novinarskih i medijskih udruženja, regulatornih tela, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i nezavisnih državnih organa.

    Nagrade UNICEF-a

    Po okončanju okruglog stola uručene su UNICEF-ove godišnje nagrade za etično i profesionalno medijsko izveštavanje o deci i dečijim pravima.

    Stručni žiri, koji su činili ugledni novinari Olja Bećković, Branka Otašević, Zoran Panović, profesor Fakulteta političkih nauka Rade Veljanovski i savetnica za odnose sa javnošću UNICEF-a Jadranka Milanović, doneo je odluku da nagrade pripadnu Ani Mitić, novinarki za tekst „Nijedno dete više ne sme da nastrada zbog nasilja u školi“ objavljen u listu Press; novinarki Dragici Pavlov Krstić za televizijski prilog o vršnjačkom nasilju u emisiji „Sa Vanjom i Vladom“ emitovanom na Televiziji Pirot; i Svetlani Toškov, novinarki Radio Zrenjanina, za emisiju „Nasilje u školama – poput borbe vukova“.

    Nagrada za najprofesionalnije izveštavanje sadrži specijalno UNICEF priznanje – plaketu i medalju, a kompanija Telenor, dugogodišnji korporativni partner UNICEF-a u Srbiji, za svakog dobitnika je obezbedila po Telenor Touch Pad tablet i karticu sa neograničenim internetom na godinu dana. Nagrade su uručile Judita Rajhenberg, direktorka UNICEF-a u Srbiji, i Marija Vujanić, menadžerka za komunikacije kompanije Telenor.

    „Pet godina zaredom Telenor učestvuje u dodeli UNICEF nagrada najboljim novinarima, sa željom da nove tehnologije iskoriste za još kvalitetnije istraživanje i izveštavanje o ovako važnoj temi. Vršnjačko nasilje je jedan od problema našeg društva, a mediji imaju ključnu ulogu u podizanju svesti o značaju ovo problema, kao i edukaciji roditelja i dece“, rekla je Marija Vujanić, menadžerka za komunikacije Telenora.

     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE