Kraj filma je ključan – u velikoj meri određuje kako ćemo doživeti film u celini. Zbog toga loš kraj zaista može da pokvari celokupan doživljaj.
Istorija kinematografije puna je filmova koji satima vešto osvajaju publiku, samo da bi na kraju ispustili štafetu u poslednjem sprintu i razočarali.
Bilo da se radi o šokantnom, loše procenjenom preokretu, kao u emotivnoj drami Pay It Forward ili u filmu M. Night Shyamalana The Village, ili jednostavno o filmu koji je ostao bez energije, mnogi od njih imaju završetke koji su ostavili gorak ukus u ustima gledalaca.
Film (Pexels)
Ponekad to ne zavisi od samih reditelja. To je bio slučaj sa filmom Fight Club, čiji je originalni kraj potpuno izbačen od strane kineskih cenzora i zamenjen lošom alternativom.
U drugim slučajevima, to je isključivo odluka scenarista, sa krajem koji je loše procenjen u pogledu priče ili tona.
Evo 5 impresivnih filmova koji su uništeni zbog svojih završetaka:
Psycho
Alfred Hitchcockov seminalni horor sadrži nekoliko filmskih trenutaka za sva vremena — uključujući i ikonični završetak, u kojem se otkriva da je Norman Bates (Anthony Perkins) oblačio kostim svoje majke da bi počinio ubistva. Međutim, sjaj filma umanjuje nezgrapni, dodatni epilog, koji previše objašnjava psihologiju Normana na suhoparan i zastareo način. Da je ta scena izbačena, film bi bio samo bolji.
Baby Driver
Čak i bez uzimanja u obzir kontroverzi u vezi s Kevinom Spejsijem, postoje ozbiljni problemi sa završetkom filma Baby Driver, koji je označio veliki skok Edgara Wrighta, reditelja filma Shaun of the Dead, u Holivud. Dok su rani delovi filma obeleženi prijatnom, ritmičnom lakoćom, poslednji čin Baby Driver-a menja ton u prenaglašenu akcionu melodramu, dok se lik kojeg igra Ansel Elgort, zaljubljenik u slušalice i vozač za bekstvo, suočava sa demonskim likom Jona Hamma.
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
Uprkos kritikama vezanim za scenu sa „nuklearnim frižiderom“, povratak Stevena Spielberga ovom avanturističkom serijalu uglavnom je dobro urađen i zabavan film. Međutim, to traje sve do kulminacije, kada neustrašivi arheolog Harrisona Forda aktivira vanzemaljski svemirski brod. Iako zaokret prema naučnoj fantastici možda nije mnogo neverovatniji od pseudo-religijske magije iz prva tri filma, Crystal Skull napuhuje ovu sekvencu u nešto ne samo besmisleno, već i krajnje neubedljivo.
The Lord of the Rings: Return of the King
Svi fantastični epovi Petera Jacksona bili su izdašni kada je reč o pripovedanju: njihova dugačka, tročasovna trajanja deo su njihove privlačnosti. Ali tek na kraju trećeg filma, Return of the King, strpljenje prelazi u otvoreno frustriranje. Nakon što se drama trilogije rasplete, publika je počašćena naizgled beskonačnom sekvencom u kojoj se Frodo Bagins (Elijah Wood) ponovo susreće sa starim prijateljima, jednog po jednog… Ovo seznacionalno odugovlačenje značajno narušava tempo filma i jedan je od razloga zašto se Return of the King često smatra najslabijim delom trilogije.
Spectre
Postoji mnogo toga što može da se svidi u loše prihvaćenom povratku Sama Mendesa u franšizu o Džejmsu Bondu – počevši od upečatljive scene na festivalu Dana mrtvih u Meksiku. Međutim, kada Christoph Waltz preuzme ulogu Blofelda, stvari počinju da se pogoršavaju – a završna scena je na neki način istovremeno prenaglašena i razočaravajuće antiklimaktična.