
Koliko košta izborna kampanja za predsednika SAD?
U vreme dok se predsednička kampanja u SAD-u polako približava kraju ponovno je u centru pažnje iznos utrošenog novca, piše The Huffington Post.
Na kampanje demokrate Baraka Obame i republikanca Džona Mekejna 2008. godine potrošeno je više od milijardu dolara zajedno, i nikad nisu uspele nikoga da uvere da je taj novac iskorišćen na najbolji mogući način.
Sada, 2012, kampanje Obame i republikanca Mita Romnija već su prešle iznos od dve milijarde dolara, navodi The Huffington Post.
Obamina kampanja dala je više od 239 miliona dolara na 460.000 oglasa, dok je kampanja za predsedničkog kandidata iz Republikanske stranke izdvojila 92,3 miliona za 170.000 oglasa.
Tokom oktobra obe strane su pojačale marketing kampanje, pa je tokom ovog meseca emitovano 97.000 oglasa koji su Obamu koštali 65 miliona dolara, dok je za 43.000 reklamnih poruka Romni izdvojio 30 miliona dolara, dok je organizacija American Crossroads izdvojila za ove potrebe još 28 miliona dolara za 26.000 poruka.
Procenjuje se da su tokom prošlog meseca demokratski orijentisane grupe povećale iznose za oglašavanje za 438 odsto u odnosu na prethodnu predsedniču kampanju, dok su republikasnki orijentisane grupe povećale troškove za ove namene čak 954 odsto.
„Možda je ova poslednja nedelja kampanje, dok kandidati pokušavaju da potroše ono što im je ostalo kako ih donatori ne bi optužili da nisu pokušali sve što su mogli kako bi pobedili, njihova verzija zakopavanja novca“, navodi The Huffington Post.