Odgovornost počiva u svakoj pori poslovanja

Piše: Nataša Krstić, direktorka korporativnih komunikacija Eurobanke

Dosledno sprovođenje principa društveno odgovornog poslovanja od ključnog je značaja za održivo poslovanje kompanija na tržištu. Poslednjih godina, tzv. DOP princip napravio je evidentan zaokret od klasično filantropsko – promotivnih aktivnosti (koje su bile prisutne do izbijanja svetske ekonomske krize), ka poslovanju koje za opšti cilj ima dobrobit zajednice, zadovoljne i lojalne klijente, zaposlene i akcionare.

Danas se u poslovnom svetu smatra da samo one kompanije koje DOP uvrste u stožer svog poslovanja mogu da nastave da prosperiraju. Istraživanja koje je radio američki Forum poslovnih lidera 2000. godine, pokazala su da je svega 11 odsto izvršnih menadžera verovalo da je društveno odgovorno poslovanje ključno za unapređenje njihovih poslovnih rezultata.

Sporadične DOP aktivnosti bile su dovoljne u svetu gde se na DOP gledalo kao na oruđe PR- a. U 2011. godini situacija je potpuno promenjena: čak 96 odsto izvršnih menadžera smatra da DOP treba da predstavlja integralni deo njihove poslovne prakse i operacija. Od toga, čak 88 odsto smatra da kompanije trebaju da zahtevaju istu ili sličnu praksu od svojih dobavljača. Potom, 91 odsto menadžera veruje da njihove kompanije treba da uposle nove tehnologije kako bi rešili probleme održivog razvoja u narednih pet godina i ostale konkurentne.

Da bi uspešno sprovodile svoje DOP projekte, važno je da kompanije budu aktivni članovi poslovnih udruženja koja se bave promocijiom DOP-a, ali i da sarađuju sa širim stejkholderima u njegovom sprovođenju, poput nevladinih organizacija, organa lokalne vlasti, te da u ove projekte integrišu svoje zaposlene, kupce i dobavljače.

Iako društveno odgovorno poslovanje jača reputaciju robne marke, puki marketing humanitarnih akcija prenebegava njegovu suštinu. Kada kompanija to iskreno prihvati i kontinuirano sprovodi DOP kroz sva četiri stuba: odgovornim odnosom prema društvenoj zajednici, zaposlenima, životnoj sredini i fer ponašanju na tržištu, može časno ući u društvo „Šampiona društvene odgovornosti“.

Veoma smo ponosni što se Eurobanka 2. oktobra zasluženo našla među prvih pet kompanija u Srbiji kojima je od strane Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED) dodeljen CSR sertifikat, čime smo postali prva finansijska organizacija u Srbiji, čije je odgovorno poslovanje potvrđeno procesom sertifikacije.

Smatramo da CSR sertifikat predstavlja garanciju za naše klijente i poslovne partnere da kompanija u potpunosti posluje u skladu sa zakonom, domaćim i međunarodnim standardima i principima društvene odgovornosti. To je ujedno i doprinos kako za menadžment koji je DOP strategiju implementirao, tako i svih zaposlenih koji su je zajedno sa njima svakog dana sprovodili.

Najveća organizacija koja se na globalnom nivou bavi promocijom principa korporativne odgovornosti je Globalni dogovor Ujedinjenih nacija. Ova organizacija okuplja preduzeća i institucije i povezuje ih sa organizacijama UN-a, vladama i civilim društvom radi unapređenja deset univerzalnih principa iz oblasti zaštite ljudskih i radnih prava, životne sredine i borbe protiv korupcije.

Na veliko zadovoljstvo svih članica iz naše zemlje, treći sastanak еvropskih mreža Globalnog dogovora UN-a, po prvi put održan je u Srbiji 18. oktobra. Okupio je predstavnike 21 lokalne mreže koji su razmatrali unapređenje društveno odgovornog poslovanja javnog, privatnog i civilnog sektora. Posebno je istaknuta važnost finansijskog sektora, borbe protiv korupcije i uloge lokalnih mreža Globalnog dogovora UN-a koje imaju značajnu ulogu na to da sve članice deluju kolektivno i planski.

What's your reaction?

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE