
Beograđani kubure sa grejanjem
Porodica Rajević, u Garibaldijevoj ulici 5, od početka sezone nema grejanje. Petogodišnja Ninoslava juče se u sobi smrzavala, iako obučena u zimsku jaknu, a u vrtić ne ide jer je prehlađena.
Slučaj Rajićevih, nažalost, nije usamljen. Mnogo Beograđana ni na jučerašnjih desetak stepeni nije imala tople radijatore. Na loše ili nikakvo grejanje žalili su se žitelji Banovog Brda, Novog Beograda, Vračara, Palilule, naselja Medaković, Višnjičke banje, Banjice, pa i samog centra grada.
Dok je negde odgovornost bila na „Beogradskim elektranama“, bilo je slučajeva gde investitori zgrada uopšte nisu ni prijavili objekat na daljinski sistem grejanja, ili ispunili svoje obaveze.
– U našoj zgradi, osim moje devojčice, živi još sedam mališana, a najmlađa je beba od nepunih godinu dana – kaže Brankica Rajević. – Treba decu uveče okupati i uz dogrevanje na klimu i uljane radijatore ne može pristojno da se zagreje stan od 50 kvadrata. Komšinica sa bebom greje samo sobu gde je dete, a kada je uspava, sedi u kuhinji i cvokoće. Uzalud sam pokušavala danima da prijavimo reklamaciju „Elektranama“, ali taj broj ne može da se dobije.
Ova voždovačka zgrada je kako smo saznali u „Beogradskim elektranama“ u garancijskom periodu do decembra, pa je investitor dužan da se brine o svim problemima u njoj. Na inicijativu naše ekipe, služba „Beolektrana“ je juče otklonila trivijalan kvar – pustila pumpe u rad i radijatori su odmah počeli da greju, ali iz ovog preduzeća naglašavaju da problem i nije bio u njihovoj nadležnosti.
– Za dva meseca će da istekne ugovor po kom je investitor dužan da otklanja sve nedostatke u objektu, pa i one koji se tiču grejanja, a nakon toga brigu preuzimamo mi – čuli smo u „Beogradskim elektranama“. – Problem je što ima puno takvih slučajeva, gde stanari očekuju da dobiju grejanje samim tim što su platili stanove.
U „Beoelektranama“ uporno uveravaju da sistemskih kvarova nema, već su u pitanju pojedinačni slučajevi, koje evidentiraju samo pomoću telefonskih prijava.
Reklamacije na više telefona
Osim na dva broja telefona Dispečerskog centra za žalbe na curenje – 2093-100 i na negrejanje 2093-011, postoji još nekoliko brojeva na koja mogu da se prijave problemi sa grejanjem. Reklamacije tako mogu da se ostave i „Beokom servisu“ na 0800-110-011 i 3605-600. „Beoelektrane“ su omogućile da sada reklamacije prima i njihov pozivni centar na 2093-101.