Obucite se za uspeh
Prvo i osnovno pravilo obučenih za uspeh je da „nema opuštanja“!. Uvek su u poslovnom izdanju jer „nikada ne znate koga možete sresti“.
Veoma uspešna žena obučena za uspeh i kada ide na odmor ne odustaje od elegantnih štikli i odela, a iz gore navedenog razloga, baš kao i uspešan muškarac koji patike ostavlja samo za sportske aktivnosti.
Sve što radite ostavlja vaš lični pečat i sve je komunikacija. A ne možete da NE komunicirate ako želite uspeh. Neki bi rekli „odelo ne čini čoveka“, ali ogromna tekstilna i modna industrija upravo su se kladile da ovo nije tačno i svoj posao bazirale na činjenici da je veoma važno šta imate na sebi.
Savetnici za poslovni uspeh iznova i iznova ističu da se svako jutro oblačite za posao koji ŽELITE, a ne za posao koji trenutno RADITE. Prvi utisak koji ostavljate zapravo je utisak koji ostavlja vaša spoljašnost. Pa zašto onda početak ne bi bio najbolji mogući!
Vremena su se promenila i danas strogo poslovno oblačenje nije obaveza u mnogim kompanijama. Ostavljeno je zaposlenima da procene kako treba da izgledaju na poslu. Ovde nastaje problem jer su mnogi odevni izbori pojedinih zaposlenih vrlo diskutabilni – od džinsa, džempera i neukusnih kombinacija koje okolini šalju veoma lošu poruku. Mnogi se pravdaju potrebom da budu jedinstveni u oblačenju i da izraze svoju individualnost, ali nisu ni svesni kontraefekta. Ovako šalju poruku da nisu profesionalci.
Adekvatno oblačenje je izraz poštovanja prema situaciji i ljudima sa kojima komunicirate. Ako želite siguran put do vrha, prilagodite svoje oblačenje poslovnim okolnostima. Zamislite veoma uspešnu ženu koja radi kao PR i više od svega voli da nosi plave, pink i vatrenocrvene haljine i to na salonskim štiklama. Ona to i radi, ALI, kada ima sastanak za konzervativnijim klijentom, recimo starije garde, transformiše se u staromodnu poslovnu ženu, jer tako želi da je klijent prihvati i doživi. Ako ide na skup neprofitabilne verske organizacije, teško da će je saradnici prepoznati – transformisaće se i utopiti u okolinu obučena kao konzervativna vernica. Njen je moto „oblačim se za uspeh i za klijenta„.
Nije novina da ljudi pre daju informacije i novac (u dobrotvorne svrhe ili napojnice) osobama koje su dobro obučene. Uvek pomislite na neverovatnu transformaciju glumaca na prvoj probi sa kostimima za nastup. Nije isto sa i bez kostima.
Eksperimentišite sa svojim izgledom. Posmatrajte kako vas poslovni saradnici i partneri doživljavaju u različitim odevnim kombinacijama. U zavisnosti od njihove reakcije i od toga šta želite od svoje karijere donesite konačnu odluku koja je „ambalaža“ najbolja za vas.
M.P.