Gavazzi za BizLife: Cela industrija u regionu mora postati efikasnija

U Beogradu je prošle nedelje u organizaciji Infoarene iz Zagreba održana HR Arena gde su se na jednom mestu našli regionalni stručnjaci iz sektora ljudskih resursa. Ova zagrebačka kuća za 16. I 17. oktobar priprema Međunarodnu konferenciju o prehrambenoj industriji (3rd FMCG&Retail Arena 2012 ) koja će se održati u hotelu Metropol u Beogradu.

Tomislav Gavazzi, direktor Infoarena grupe za BizLife kaže da je ovakva regionalna saradnja izuzetno bitna,“ zbog toga što postoji potencijal za tržište celog regiona“.

„Mislimo da se tržište u regionu može razvijati, možemo međusobno sarađivati ne samo unutar regiona nego i prema trećim tržištima. Veze su poslednjih 20 godina bile pokidane, sve više se ostvaruje ekonomska saradnja, a ta ekonomska saradnja može dovesti do razvoja društva u celom regionu. Na taj način možemo međusobno povezivati ljude u raznim segmentima, napraviti transfer znanja, kontakata i drugih ideja inovacija i na taj način razvijati celo tržište. To je i ideja ovih regionalnih konferencija u Beogradu i Zagrebu,“ kaže Gavazzi.

Koliko Hrvatska i Srbija komuniciraju na ovaj način?

Komunikacija između Srbije i Hrvatske postojala je stalno, na različitim nivoima, ali sve je postepeno krenulo krajem 90-tih godina i primarno se govorilo samo o igračima u regionu. U celoj toj ex-Jugoslaviji postojalo je puno poznanstava i veza, postoji jedna zavisnost jednih o drugih, i postoji određena infrastruktura i potencijal zato što smo na važnom strateškom položaju.

Na konferenciji o prehrambenoj industriji će se pojaviti prakticno najvažniji ljudi u biznisu ovog regiona. Koliko neki dogovori, ideje ili odluke sa konferencije mogu da utiču na budućnost iste?

Jedan od razloga konferencije su i susreti najbitnijih ljudi u industriji kao i poruke koje prenose kroz konferenciju. Konferencija služi za stvaranje novih poslovnih kontakata i obnavljanje postojećih te za razmenu ideja, znanja i informacija. Investitori i ostali akteri industrije u dan-dva konferencije dobiju uvid u trendove u ovom sektoru, čuju planove glavnih „igrača“,… i s obzirom na ostvarene kontakte i dobijene sadržaje razvijaju svoje poslovanje.

Čitali smo u medijima u prethodnom periodu za mnoge proteste poljoprivrednika kako u regionu, tako i u Evropi. Koliko „veliki biznis“ i konferencije na ovom nivou, mogu rešiti i probleme „malih“ poljoprivrednika?

U regionu je potrebno ukrupniti poljoprivrednu industriju i tako je učiniti efikasnijom. Hrvatska, Srbija i Mađarska mogu postati žitnicim Evrope pa i šire, a da bi se to postiglo cela industrija mora postati bitno efikasnija. Isto tako sistem podsticaja mora biti dobro planiran kao što mora postojati kvalitetna kontrola dobijenih sredstava za podršku. Potrebno je menjati svest pogotovo malih poljoprivrednika da danas u doba globalizacije i sve većih potreba za hranom da se moraju ukrupniti jer sami mogu jako teško opstati na tržištu.

Da li ćemo i u narednom periodu imati slične konferencije i šta Infoarena sledeće ima u planu?

Vezano za ovaj segment, organizujemo Supply Chain Management Arenu u Zagrebu 6. i 7. marta 2013., a u jesen 2013. Istu u Beogradu. FMCG&Retail Arenu organizujemo ponovo u junu 2013. u Zagrebu. Nakon 3rd RMCG&Retail arene, sledeću konferenciju imamo 21. i 22. novembra o avio industriji, Aviation Business Arena u Zagrebu, a potom krajem novembra ICT Investment Arenu u Zagrebu i početkom decembra u Beogradu.

Učešće na Međunarodnoj konferenciji o prehrambenoj industriji između ostalih, potvrdili i Nj.E. Vensan Dežer, šef Delegacije EU u Srbiji, Miljan Ždrale, Viši bankar, Agrobiznis tim Evropske banke za obnovu i razvoj, Miodrag Kostić, predsednik MK Grupe, Vladimir Čupić, predsednik izvršnog odbora Hypo Alpe-Adria banke, Božidar Đelić, član savetodavne grupe EBRD, Emil Tedeski, generalni direktor i većinski vlasnik Atlantik grupe, Bojan Radun, generalni direktor Nektara, Ante Todorić, izvršni potpredsednik Agrokor Grupe za poslovnu grupu Maloprodaja.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE