
Karijera Tori Berč: Od sitnih poslova do najuspešnijeg brenda
Karijeru je započela obavljajući sitne poslove, a danas je vlasnica jednog od najuspešnijih brendova. Tori Berč, mlada američka preduzetnicu i modna dizajnerka je pre osam godina pokrenula istoimenu modnu liniju, a u tom je kratkom periodu njena odeća postala sveprisutna.
Dizajnerske torbice, sunčane naočare i cipele s njenim potpisom dostupne su na policama prestižnih trgovina poput Bloomingdale’sa, Nordstroma i Saksa, a u konkurentskoj borbi s etabliranim brendovima kao što su Coach i Kate Spade, Berč je uspela da zauzme vodeću poziciju. Naime, vrednost njenog modnog carstva danas je veća od dve milijarde dolara.
Tori Berč svoju je karijeru u svetu mode započela obavljajući sitne poslove, a danas je vlasnica jedne od najuspešnijih modnih linija. Berč je sa svojim talentom, ali uz mnogo truda, uspela ostvariti svoj san. Business Insider donosi njenu priču o uspehu od samih početaka, kada je tek zakoračila u svet mode, pa sve do postizanja svetskog uspeha u modnoj industriji.
Tori je odrasla u Filadelfiji. Majka joj se bavila glumom, a otac je bio investitor. Nakon što je završila srednju školu, pohađala je univerzitet u Pensilvaniji. Pre nego što je osnovala vlastitu modnu liniju, Tori je obavljala brojne poslove u modnoj industriji, a uglavnom su se oni svodili na pisanje o svetu mode. Radila je s poznatim svetskim dizajnerima kao što su Vera Vang i Ralf Loren te za prestižni modni časopis Harper’s Bazaar. 2004. godine Tori je u Njujorku otvorila svoj butik s odećom, a godinu dana kasnije pokrenula je i vlastitu web stranicu putem koje je prodavala majice s vlastitim potpisom. Nakon što je 2005. godine gostovala u poznatom TV showu magepopularne voditeljke Opre Vinfri, stvari su krenule uzlaznom putanjom. Naime, sama Opra, inače obožavateljka odeće s potpisom Tori Berč, istaknula je kako je njena modna linija ‘sledeća velika stvar u svetu mode’.
Nakon toga njen je biznis doživio pravi bum. Godinu dana kasnije, odnosno 2006. godine, Tori je dizajnirala ženske cipele – balerinke ‘Reva’ koje su ubrzo postale veliki modni hit među pripadnicama ženskog pola te uvelike promenile stil njihova odevanja. Veće modnih dizajnera Amerike 2008. joj je dodelilo renomiranu titulu dizajnera godine, a tu je titulu preotela velikim modnim diktatorima kao što su Majkl Kors i Mark Džejkobs.
Osim u modi, Tori se okušala i u glumi . Naime, 2009. godine pojavila se u jednoj epizodi serije Gossip Girl (Tračara) , za kojom luduju tinejdžerke širom sveta, a Tori je tom prilikom glumila samu sebe. 2010. godine lansirana je linija sunačnih naočara koja se ubrzo prodaje na policama prestižnih trgovina kao što su Nordstrom i Saks. Godinu dana kasnije, 2011. godine, Tori je učestvovala na nedelji mode u Njujorku, a njen su rad pohvalili i u najprestižnijem modnom časopisu – Vogueu.
Danas je brend Tori Berč dostupan u 49 njenih vlastitih radnji širom SAD-a, 24 inostrane trgovine, putem web stranice i u više od 1.000 specijalizovanih robnih kuća širom sveta. Vrednost kompanije procenjuje se na dve milijarde dolara, a svoje modno carstvo Tori nastavlja širiti zemljama širomSAD-a, Evrope i Azije.