
Prvo digitalno Olimpijsko iskustvo – „Inspire a Generation“
Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent Communications
Od održavanja prvih Olimpijskih igara modernog doba 1896. godine u njihovoj domovini Atini, do nedavno završenih 30. letnjih Olimpijskih igara u britanskoj prestonici, dosta toga se promenilo. Promene su bile organizacione, ali i komunikacijske. Tako je rastao broj zemalja učesnica, uvedene su zimske Olimpijske igre, zemlje su dobile mogućnost da imaju i svoje ženske predstavnike.
Sa druge strane, promene u komunikacijskom smislu su pratile pojavu i razvoj novih medija i načina emitovanja, da bi ove godine kulminirale „revolucijom emitovanja“, zahvaljujući kojoj smo doživeli prvo digitalno Olimpijsko iskustvo! A razlika je u načinu na koji su gledaoci mogli da dožive takmičenja dok se ona odvijaju i dobiju najsveobuhvatniju pokrivenost Igara ikada – na svom računaru, tabletu, mobilnom telefonu.
Pod olimpijskom parolom „Never miss a moment“, BBC je omogućio gledaocima 24 posebna kanala na kojima su mogla da se prate takmičenja sa Olimpijskih igara istovremeno, a po prvi put smo bili svedoci online prenosa uživo svih sportskih događaja.
Društvene mreže su više nego ikada imale aktivnu ulogu u prenošenju informacija, pa je BBC je pokrenuo i uslugu live streaminga na Facebook-u, a nesporno veliku ulogu su imali i zvanični nalozi „London 2012“, na Facebook-u, Twitter-u i YouTube-u.
Po prvi put je i spoj koncepta praćenja informacija i rezultata Igara u „real time-u“ i koncepta primene novih tehnologija rezultirao, između ostalog, i vrlo korisnim (mada moram priznati i veoma zanimljivim) aplikacijama za pametne telehone. Jedna od njih je bila Official London 2012 Results aplikacija, koja je korisniku donosila vesti, rasporede I rezultate o svim I tokom svih olimpijskih I paraolimpijskih igara. Meni je posebno bila interesantna Get Your Flag aplikacija, koja korisnika nacionalnom himnom obaveštava svaki put kada njegova zemlja osvoji neku medalju.
I medijski javni servis Srbije je domaću publiku iznenadio nekim novitetima. Pored toga što je RTS proširio dostupnost direktnih prenosa sportskih događaja koji su u HD tehnologiji, iskoristio je I društvene mreže za informisanje svih ljubitelja sporta tokom trajanja Olimpijskih igara. Preko zvaničnog naloga na Twitter-u na kom su objavljivani gotovo svi rezultati odmah po završetku takmičenja, kao i preko stranice na Facebook-u mogli smo da budemo u toku sa olimpijskim dešavanjima.
Po svemu sudeći, čini se da su emiteri usvojili službeni olimpijski moto – „citius, altius, fortius“ (brže, više, jače) i da su ove godine visoko postavljeni strandardi emitovanja Olimpijskih igara. BBC već sada radi na unapređenju viđene digitalne strategije, a koje će komunikacijske I tehnološke novitete doneti Rio za četiri godine, ostaje da se vidi. Ko zna, možda će se Olimpijski plamen prenositi i putem digitalnih medija…