Nastup u medijima: Treći korak – priprema za neprijatna pitanja

Piše: Lana Andrić, Represent Communications

Bez obzira na to da li radite za kompaniju besprekorne reputacije ili promovišete neki događaj ili društveno odgovornu akciju, stvari mogu da krenu po zlu i možete dobiti neko nepirjatno pitanje na koje niste spremni. Nesnalaženje u situaciji kada dobijete pitanje koje zahteva od vas da „odbranite“ svoju kompaniju, ideju, priču, može vas skupo koštati i naneti vam štetu od koje ćete se dugo oporavljati.

Da bi izbegli da nespremni dočekate neprijatno pitanje, potrebno je da pre nego odete u medije razmislite o svim neprijatnim pitanjima koje možete dobiti. Pitanja se mogu ticati vašeg poslovanja, pojedinaca iz vaše kompanije, ali mogu biti i tako formulisana, da se od vas očekuje da optužite nekoga za nešto, da iznesete svoj stav o odluci nekog državnog organa, da otkrijete neku poslovnu tajnu. Novinar vas, recimo, može pitati da li mislite da je nadležno ministarstvo krivo za to što je situacija na tržištu loša i morate biti spremni da na pitanje odgovorite i skladu sa interesima vaše kompanije i poslovnom politikom.

Nekada pojedinac nema sve informacije i teško može da predvidi sva pitanja, pa je zato važno da se konsultujete sa svim ključnim pojedincima i važno je da vam oni pomognu u definisanju pitanja koje možete dobiti, ali i da vam pomognu da formulišete odgovore. Odgovore nemojte formulisati tačno onako kako ćete ih reći i onda ih učiti napamet. Dovoljno je da za svaki odgovor formulišete ključnu poruku, argumentaciju i da zapišete važne podatke. Bitno je da vaši odgovori budu jasni i da ne otvore prostor za nova pitanja. Pored toga što je važan sadržaj odgovora, važno je i kako odgovarate. Morate delovati sigurno u sebe i ono što govorite, ne sme se videti da ste pitanjem iznenađeni ili da ste ljuti i uvređeni. Ključno je da ostanete smireni i dosledni u onome što govorite. Kada odgovorite na pitanje pređite na svoje ključne poruke, one koje ste pripremili i zbog kojih ste tu. Uvek morate imati na umu šta je cilj vašeg gostovanja, šta želite da poručite, zašto ste u medijima.

Spisak neprijatnih pitanja nećete praviti svaki put iznova. Dovoljno je da taj dokument jednom napravite, a onda osvežavate podatke, unosite novu argumentaciju i dopunjujte ga novim pitanjima i odgovorima.

Ipak, koliko god da ste spremni desiće vam se da dobijete pitanje na koje nemate odgovor. Ukoliko ne znate odgovor ili niste adekvatna osoba da odgovor date, to i recite. Recite da se vi ne bavite tom temom, da nemate dovoljno podataka, da to nije u opisu vašeg posla. Ponudite novinaru i da saznate odgovor koji traži i da mu ga naknadno dostavite. Ako se na to obavežete morate to i uraditi. Samo ako ispunjavate obećanja, održaćete dobre odnose sa medijima i novinarima. Nikada, ali nikada na pitanje ne odgovarajte sa: nemam komentar, na to pitanje neću da odgovorim, pitanje je glupo, ne mogu da verujem šta me pitate…

I uvek imajte na umu da oslanjajući se na zdrav razum, smirenošću i dobrim planiranjem možete svaku neprijatnu situaciju da pretvorite u svoju malu pobedu.

Nastup u medijima: Prvi korak – planiranje i priprema ključnih poruka
Nastup u medijima:Drugi korak – istraživanje i planiranje

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE