Efekat crvenog ruža- žene više troše na izgled tokom ekonomske krize

Još iz doba Velike depresije, kao efekat crvenog ruža, poznata je paradoksalna navika da žene u ekonomski kriznim vremenima ne štede, već više troše na svoj izgled. Iza takvog ponašanja krije se tendencija da se zavede muškarac sigurnog poslovnog statusa i stanja na računu, tvrde naučnici.

Dužina suknje i doza glamura često oslikavaju ekonomski prosperitet ili krizu, ali moderne žene iznova diktiraju modne trendove. Pozivajući se na studiju sa Hrišćanskog univerziteta u Teksasu, britanski Daily Mail piše da se žene u današnjim teškim ekonomskim uslovima sve više doteruju da bi se izborile za pažnju važnih muškaraca.

Žene, svesno ili ne, pokušavaju da budu što privlačnije ograničenom broju muškaraca na dobrim radnim pozicijama, navodi se u studiji. Zanimljivo, u vremenima krize žene troše i ono malo prihoda na uske pantalone, sjajne ruževe i male crne haljine. Taj trend se naziva efektom crvenog ruža i poznat je od 30-ih godina prošlog veka, kad je SAD pogodila velika ekonomska kriza. Žene koje tada nisu mogle sebi da priušte obnavljanje garderobe i ostale skupe užitke, nisu odustajale od malih zadovoljstava poput dekorativne kozmetike, odnosno upečatljivih crvenih ruževa.

„Možda nismo svesni da kupovinom seksi odeće želimo da se dopadnemo muškarcima, ali naš mozak tako funkcioniše, čak i kad verujemo da reklamne poruke poput „ove pantalone će vam pomoći da nađete muškarca“ ne mogu da utiču na naš izbor“, kaže autorka studije Sara Hil.

Hilova i njen tim su proučavajući podatke prikupljane tokom 20 godina utvrdili da postoji veza između stope zaposlenosti i prodaje proizvoda, uključujući kozmetiku, parfeme i dizajnersku odeću, piše hrvatski Tportal.

‘Očekivali smo da će prodaja tih proizvoda u vremenima visoke nezaposlenosti barem stagnirati. Međutim, fascinirani smo podatkom da prodaja kozmetičkih proizvoda i dizajnerske odeće raste što je viša stopa nezaposlenosti.’

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE