
Pet Twitter kampanja koje su završile katastrofom
Poznato je da kampanje na Twitteru mogu da budu jako rizične, pogotovo ako se dobro ne pripreme. Nekad jako dobra ideja, može da se izjalovi samo zato što se nije razmišljalo o pojedinim problematičnim segmentima . A upravo to se desilo ovim kampanjama.
Metju Kirni je za sajt Creative Guerilla Marketing predstavio pet kampanja koje su doživele propast na ovoj društvenoj mreži.
1. Mc’Donalds
U januaru 2012. godine Mc’Donalds pokrenuo je kampanju koji će posetioci podstači da pišu o omiljenim jelima u ovom lancu brze hrane pod hashtagom #McDStories. Ali pre nego što su se sabrali ovaj hashtag pretvoren je „šalter za žalbe“, gde su tviteraši ostavljali loše komentare o kompaniji i njenim uslugama.
2. Snickers
Snickers je za svoju kampanju „Kada si gladan, nisi sav svoj“ angažovali Keti Prajs, drugu po broju pratilaca celebrity devojku Britanije, koja je počela da „pušta“ čudne tvitove, da bi sve začinila svojom slikom sa Snickersom i tekstom u stilu kampanje. To je prouzrokovalo burnu reakciju njenih fanova i izvinjenje istima.
3. Švedska
Ovo je kampanja koja je aktuelna u poslednje vreme, gde je Švedska u cilju povećanja broja turista u svojoj zemlji, odlučila da to uradi preko Twittera. Ali umesto da angažuje PR ili marketing agenciju, ona je odlučila da svoj nalog „preda u ruke“ različitim građanima ove zemlje u cilju da potencijalni turisti vide kakvi su stvarno Šveđani. Sve je išlo dobro dok nalog nije došao ruke osobe koja ga je zatrpala antisemitskim porukama. Bez obzira na burne reakcije pratilaca, ovaj Twitter nalog skupio je još 40,000 novih pratilaca.
4. Habitat
Ova kompanija je 2009. godine odlučila da u svoje tvitove o uslugama i informacija, ubacuje i popularne hastagove. Kada je došlo do toga da se njihovi tvitovi pojavljuju na temama kao što je situacija u Iranu, korisnici ove društvene mreže krenuli su u blaćenje kompanije. Iz Habitata čak nije došlo ni do izvinjenja, već samo standardno da „ovi tvitovi nisu autorizovani od strane kompanije“.
5. Starbucks Ireland
Možda najsmešnija situacija dolazi iz Irske. Tamo su u jednom od tvitova administratori Sturbucksa, koji je inače poznat po svom dobrom pristupu na društvenim mrežama, pitali korisnike iz ove zemlje da li su ponosni na to što su Britanci. Reakcije bolje da ne pominjemo.
M.M.